Forbedre kondital og muskelstyrke | Træningsprogram

  • STX 3.g
  • Idræt C
  • 12
  • 5
  • 1386
  • PDF

Forbedre kondital og muskelstyrke | Træningsprogram

Idrætsprojekt med tilhørende træningsplan.

Opgavens formål lyder:
"Det overordnede mål er rent faktisk at forbedre mig i alle testene, hvilket betyder at jeg både ønsker at forbedre mit kondital (fra meget lavt til lavt) i bibtesten. Derudover vil jeg kunne nå op på minimum 90 Max Knees to elbows på 1 minut. Et ønske fra min side af er også at få en forbedret muskeludholdenhed og muskelstyrke. Til slut vil jeg kunne være hurtigere i Max Burpee boxjump overs, så jeg kan komme op på minimum 22 på 1 minut."

Lærers kommentar

Rigtig flot rapport! Kun et par småting, som jeg har skrevet som kommentarer.
Karakter: 12

Indhold

Målsætning
Beskrivelse af træningsplanlægning
Resultat af test

Uddrag

Dette træningsprojekt tog omkring 10 uger, og er kort og godt en praksisorienteret forlængelse af den viden vi har fra de forrige år, altså det som vi har lært skal vi nu føre ud i virkeligheden.

Vi skulle i dette projekt udarbejde, gennemføre, og evaluere vores helt eget personlige træningsprogram, så vi således opnår en erfaring, som vi vil kunne bruge efter vores gymnasietid.

For at kunne holde styr på vores træning skulle vi også føre træningslogbog, hvor vi for hver uge skulle beskrive vores træning.

Hele vores vurdering af effekten af vores træningsprogram foretages ved at indlede og afslutte med en bibtest og styrke/konditionstest.

Målsætning:
Det overordnede mål er rent faktisk at forbedre mig i alle testene, hvilket betyder at jeg både ønsker at forbedre mit kondital (fra meget lavt til lavt) i bibtesten. Derudover vil jeg kunne nå op på minimum 90 Max Knees to elbows på 1 minut. Et ønske fra min side af er også at få en forbedret muskeludholdenhed og muskelstyrke. Til slut vil jeg kunne være hurtigere i Max Burpee boxjump overs, så jeg kan komme op på minimum 22 på 1 minut.
Min målsætning er baseret på mine indledende testresultater (se ”Resultater”)
Beskrivelse af træningsplanlægning - Ugeprogram:

For at kunne opnå mit mål om at gå fra meget lavt til lavt i kondital skal jeg træne min... Køb adgang for at læse mere

Forbedre kondital og muskelstyrke | Træningsprogram

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.