Højskolernes målgruppe og promovering | Case i Afsætning A

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 35
  • 5086
  • PDF

Højskolernes målgruppe og promovering | Case i Afsætning A

Denne besvarelse i Afsætning A handler om Højskolerne i Danmark. Den er en besvarelse af en case, som er udstedt af Højskolerne omkring Højskolernes målgruppe og promovering med udgangspunkt i elever på HHX.

Følgende spørgsmål besvares:

1. Hvem vil være interesseret i et højskoleophold efter HHX? Foretag en segmentering af HHX-elever og udarbejd 3 optimale målgruppeprofiler eller personas.

2. Hvad er det særlige eller specielle ved et højskoleophold? Hvad skal ”den gode historie” indeholde? Giv et bud på USP eller ESP, og hvordan et højskoleophold er positioneret i forhold til de andre muligheder efter HHX.

3. Udarbejd budskaber, slagsargumenter eller slogans, som kan bruges i kommunikationen med de valgte målgrupper. Lav tekst, illustrationer eller storyboards til dine forslag og brug de kreative virkemidler (farver, grafisk, AIDA, synsvinkel, symboler mm.)

4. Med hvilke medier vil du kommunikere ovenstående budskaber, salgsargumenter og slogans? Udarbejd en medieplan med et anslået budget indenfor rammen 100.000 kr. Kom her ind på både traditionelle reklamemedier og online- og sociale medier.

Elevens kommentar

Højskolerne har udstedt en case, som vi fik til opgave at løse, dette er én af de tre bedste opgaver ud af 90.

Indhold

Indledning 3
1. Hvem vil være interesseret i et højskoleophold efter HHX? Foretag en segmentering af HHX-elever og udarbejd 3 optimale målgruppeprofiler eller personas. 4
Markedsbeskrivelse 4
Minerva (se Bilag 1) 4
Mosaic 4
SMOK model 7
Personas 9
Målgruppestrategi 11
Del konklusion (målgruppe) 11
2. Hvad er det særlige eller specielle ved et højskoleophold? Hvad skal ”den gode historie” indeholde? Giv et bud på USP eller ESP, og hvordan et højskoleophold er positioneret i forhold til de andre muligheder efter HHX. 12
USP 12
Positioneringskort 13
3. Udarbejd budskaber, slagsargumenter eller slogans, som kan bruges i kommunikationen med de valgte målgrupper. Lav tekst, illustrationer eller storyboards til dine forslag og brug de kreative virkemidler (farver, grafisk, AIDA, synsvinkel, symboler mm.) 15
Slogans 15
Annonce 18
T-shirts 21
4. Med hvilke medier vil du kommunikere ovenstående budskaber, salgsargumenter og slogans? Udarbejd en medieplan med et anslået budget indenfor rammen 100.000 kr. Kom her ind på både traditionelle reklamemedier og online- og sociale medier. 22
Omkostninger 23
Layout 24
Tidsfaktoren 24
Budgettering af reklameomkostninger 25
Konklusion 26
Kilder 27
Bilag 28
Bilag 1 28
Bilag 2 29
Bilag 3 29
Bilag 4 30
Bilag 5 30
Bilag 6 31
Bilag 7 31
Bilag 8 33
Bilag 9 34
Bilag 10 35

Uddrag

Markedsbeskrivelse
Først og fremmest er der tale om et salg på konsumentmarkedet, da det er private forbrugere der har muligheden for at tage på højskole.
Når man kigger på markedet geografisk set, er der tale om hele Danmark. Det potentielle marked, er alle 3. års elever der går på HHX, både mænd og kvinder, dog er det kun for personer der er minimum 16 1/2 år, inden højskole opholdet starter, da det er kravet for at gå på en højskole. En sidste central ting for markedet, er at man skal have en hvis kapital, for at kunne få råd til et højskoleophold, selvom der er forskellige muligheder for lempelse af betalingen.

Minerva (se Bilag 1)
Hvis man kigger på Minerva modellen, så egner et højskoleophold sig til det grå segment.
Det egner sig til det grå segment fordi det primært er her de unge mennesker befinder sig. Det er altså folk, der nyder tilværelsen og nyder at være sammen med venner, lave aktiviteter og lever et aktivt liv... Køb adgang for at læse mere

Højskolernes målgruppe og promovering | Case i Afsætning A

[1]
Bedømmelser
  • 25-02-2016
    den er sku god, kan klart anbefales

Materialer relateret til Højskolernes målgruppe og promovering | Case i Afsætning A.