Hilti | Omverdensforhold og købsadfærdsanalyse | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 6
  • 1518
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Hilti | Omverdensforhold og købsadfærdsanalyse | Afsætning A

Her finder du en virksomhedsanalyse af virksomheden Hilti og har fokus på målgruppens købsadfærd. Besvarelsen tager udgangspunkt i en analyse af en række eksterne forhold, som vil kunne påvirke målgruppens købsadfærd. Hernæst er der udarbejdet en analyse af købsadfærden gennem brugen af bl.a. Købscenter og købstyper samt Buy-Grid modellen.

Opgaven er skrevet i 2016.

Lærers kommentar

Fin opgave 1 og 2. Skriv hvorfor du anvender den valgte model i opgave 3. Under de eksterne forhold i opgave 3 skal det være med udgangspunkt i kundens omverden og ikke Hiltis. Ok valg af købstype og købscenteret. Der er nogle relevante argumenter der skal medtages i beslutningsprocessen. Fin opgave 4 i opgave 5 skal du være mere konkret i forhold til markedet i din argumentation. Se også kommentarerne i opgaven

Elevens kommentar

Det tekst med rødt, er lærerens kommentarer!

Uddrag

Hilti er er en handelsvirksomhed, da de har 12 proshops i landet, udover det fysiske butikker så har de også en webshop, hvor de sælger deres produkter.
Hilti er også en produktionsvirksomhed, da de producere værkstøjer der tilbyder værktøjsløsninger til byggeindustrien.
Hilti sælger sine produkter op B-2-B markedet, fordi de sælger produkterne direkte til kunden, som kun er professionelle, hvilket er byggefirmaer. Hilti sælger på delmarkedet, det industrielle marked, da produkterne indgår indirekte i fremstillingen af virksomhedens varer. I denne sammenhæng er Hiltis produkter et hjælpe værktøj til kundernes arbejde, f.eks. en tømmer.

Her bruger vi købsadfærdsanalysen, hvor vi kommer under, hvilke forhold der påvirker Hiltis kunder og, hvilken proces de går igennem inden de køber eller ikke køber produktet, hvilket er relevant for Hilti, som er leverandør.

Eksterne forhold
Her kigger vi på de eksterne forhold, hvor vi kommer ind på forskellige kriterier, som kan påvirke Hiltis kunders købsadfærd.

Politiske forhold
et positivt forhold, som kan påvirke Hilti er håndværkerfradraget, da ... Køb adgang for at læse mere

Hilti | Omverdensforhold og købsadfærdsanalyse | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.