Haribo | Værdikædeanalyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 9
  • 1884
  • PDF

Haribo | Værdikædeanalyse

Opgaven indeholder en komplet værdikædeanalyse af Haribo. Opgaven kommer bl.a. ind på Haribos produkt- og teknologiudvikling, logistik, produktion og service.

Studienets kommentar

Fin og uddybende værdikædeanalyse. God strukturopbygning.

Indhold

Indholdsfortegnelse
Indledning 2
Problemformulering 2
Virksomhedens infrastruktur 2
Menneskelige ressourcer og HR management 3
Produkt- og teknologiudvikling 4
Indkøb/forsyninger 4
Indgående logistik 5
Produktion 5
- Produktionen af vingummier 6
- Produktionen af lakrids 6
Udgående logistik 7
Marketing og salg 7
Service efter salg 7
Konklusion 8

Uddrag

Haribo er en tysk virksomhed, som i dag er kendt i hele verdenen for deres slik i mange varianter.
Haribo er en forkortelse af Hans Riegel Senior, som grundlagde virksomheden i 1920 i Bonn i Tyskland. Herfra er væksten i virksomheden steget markant, og kan nu købes i store dele af verdenen. Haribos mest kendte produkt, er formentligt den gule vingum-mibamse, der også er firmaets maskot... Køb adgang for at læse mere

Haribo | Værdikædeanalyse

[2]
Bedømmelser
  • 15-03-2016
    Virkelig god inspirationskilde til værdikædeanalyse, som kan bruges til alle firmaer.
  • 24-05-2016
    Overfladisk gennemgang uden at dykke ned i væsentlige detaljer