Haribo | Værdikædeanalyse
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 12
- 9
- 1884
Haribo | Værdikædeanalyse
Opgaven indeholder en komplet værdikædeanalyse af Haribo. Opgaven kommer bl.a. ind på Haribos produkt- og teknologiudvikling, logistik, produktion og service.
Studienets kommentar
Fin og uddybende værdikædeanalyse. God strukturopbygning.
Indhold
Indholdsfortegnelse
Indledning 2
Problemformulering 2
Virksomhedens infrastruktur 2
Menneskelige ressourcer og HR management 3
Produkt- og teknologiudvikling 4
Indkøb/forsyninger 4
Indgående logistik 5
Produktion 5
- Produktionen af vingummier 6
- Produktionen af lakrids 6
Udgående logistik 7
Marketing og salg 7
Service efter salg 7
Konklusion 8
Uddrag
Haribo er en tysk virksomhed, som i dag er kendt i hele verdenen for deres slik i mange varianter.
Haribo er en forkortelse af Hans Riegel Senior, som grundlagde virksomheden i 1920 i Bonn i Tyskland. Herfra er væksten i virksomheden steget markant, og kan nu købes i store dele af verdenen. Haribos mest kendte produkt, er formentligt den gule vingum-mibamse, der også er firmaets maskot... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind