Øvelser til grundstræningsprogram til Håndbold

  • STX 2.g
  • Idræt C
  • 10
  • 2
  • 345
  • PDF

Grundtræningsprogram: Øvelser til grundstræningsprogram til Håndbold

Det obligatoriske grundtræningsprogram. Indeholder øvelser, samt hvilke muskler der trænes. Et komplet grundtræningsprogram med fokus på håndbold.

C-det er idræt, er den bog, vi har taget udgangspunkt i mht. længden af konditions/styrkedelen.

Lærers kommentar

Rigtig fint - Dog meget tung styrkedel, der kunne være hård for pigerne.

Indhold

Indledning
Konditionsdel: (33 min)
Styrke: () = Hvilke muskler der trænes. (14 min)
Udstrækningsdel: - 10 min.

Uddrag

Vi har valgt sportsgrenen håndbold. I håndbold er det vigtigt, at have en god kondition, samt en god ”grundstyrke”, så du kan tage fra i forsvaret og samtidig tage nogle tæsk i angrebet. Desuden er det vigtigt med god springstyrke, hvilket opnås gennem forskellige træning af især lårmusklerne. Omkring overkroppen er skulderen rigtig vigtigt, da man nemt kan få skader.
Vores træning er derfor specificeret udfra styrketræning af især ben og skulder, samt grundform.
Konditionsdel: (33 min)
- Stille og rolig løb, for at få varmet leddene op. Stigende tempo, uden spurt – 10 min
- Baglinjebold (Bruges som opvarmning af overkrop). – 6 min
- Intervalløb/tempotræning, evt med step – 5 min
- Reaktionstræning (f.eks. man ligger ned, en klapper, også er der spurt!) – 2... Køb adgang for at læse mere

Øvelser til grundstræningsprogram til Håndbold

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.

Materialer relateret til Øvelser til grundstræningsprogram til Håndbold.