Fuglsang Bryggeri | Afsætning Eksamen 2014

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 11
  • 3244
  • PDF

Fuglsang Bryggeri | Afsætning Eksamen 2014

Her finder du en besvarelse af eksamensopgaven i afsætning om Fuglsang Bryggeri fra den 27. maj 2014. (hhx141-AFSn/A-27052014)

Følgende opgaver er besvaret:

1. Karakteriser kort det marked, som Fuglsang Bryggeri befinder sig på.
2. Analyser Fuglsang Bryggeris omverdensforhold. Informationer fra internettet skal anvendes i besvarelsen.
3. Analyser konkurrencesituationen på det danske ølmarked.
4. Diskuter Fuglsang Bryggeris anvendelse af parameteren produkt.

Uddrag

Fuglsang Bryggeriet befinder sig på det danske ølmarked. De sælger produkterne på både B-2-B- og B-2-C-markedet. På B-2-B markedet sælges produkterne til detailhandlen (Fx Rema 1000 og Super Best) og til restaurationsbranchen. På B-2-C markedet sælges der primært til forbrugere i Sønderjylland. Her leverer bryggeriet forskellige produkter direkte til de private kunder, da de mener, at dette er en gode måde at skabe et tillidsbånd mellem virksomheden og forbrugeren.
Fuglsang Bryggeriet producerer både deres egne produkter, i form af en række forskellige øl og sodavand, men også enkelte private labels til supermarkedskæden Irma. Fuglsang Bryggeriet forsøger at differentiere sig fra sine konkurrenter ved at inddrage specielle ingredienser i deres produkter, som du ikke finder i de fleste typiske øl på det danske marked.
Det danske ølmarked er karakteriseret ved at være præget af høj priskonkurrence, da dominerende spillere som Carlsberg og Royal Unibrew optager store dele af markedet. Yderligere er markedet kendetegnet ved, at det kan være svært for nye konkurrenter at træde ind på markedet, da markedet er mættet... Køb adgang for at læse mere

Fuglsang Bryggeri | Afsætning Eksamen 2014

[2]
Bedømmelser
  • 23-03-2016
    Meget god til inspiration :-)
  • 13-01-2016
    God opgave, mange tak