Forretningsplan for emballage i Innovation

  • HHX 3. år
  • Innovation C
  • 12
  • 40
  • 6945
  • PDF

Forretningsplan for emballage i Innovation

Her finder du en forretningsplan i Innovation, som tager udgangspunkt i de studerendes egen idé til et emballage produkt og virksomhed, hvor der er fokus på, hvordan logistikstikprocessen kan optimeres for virksomheder.

Indhold

Idé 3
Idégrundlag 3
Idéudviklingen 3
Produktbeskrivelse 4
Vision, mission og mål 6
Ledelse 7
Ansvarsafdeling 7
Salg og markedsføring 8
Kontakt til vores primære målgruppe 8
Markedsanalyse 10
Forarbejde 10
Resultat 10
Målgruppe 12
Marketingmix 12
Produkt 12
Pris 13
Promotion 13
Place (distribution) 14
Porters Strategimodel 14
Organisation 15
Lovmæssige forhold 15
Strategi 15
Handlingsplan 15
SWOT-analyse 16
Analyse af SWOT-analysen 17
Udviklingsmuligheder 18
Den internationale dimension 19
Økonomi 19
Budgetter 19
Nøgletal 23
Finansieringsplan 24
Konklusion 24
Kildeliste 25
Internet 25
Bøger, rapporter mv. 25
Bilag 26

Uddrag

Idégrundlag
Idégrundlaget for vores produkt er at skabe en ny og innovativ emballage, der skal anvendes til både forsendelsen, returneringen og ikke mindst lagringen af jeans/bukser af online tøjforhandlere. Vi ønsker med vores produkt at effektivisere virksomhedens lager som følge af vores vores produkts form, der gør det lettere for virksomheden at håndtere varen der skal findes og afsendes i virksomhedens udgående logistik, gør det lettere at modtage varen når den returneres i virksomhedens indgående logistik, samt gør det lettere for den private forbruger at returnere uønskede bukser.
Idéudviklingen
Den originale idé kom vi på, da vi jo er fire drenge i teenager-alderen, og har derfor alle prøvet at modtage bukser bestilt på nettet i en forkert størrelse. Vi prøvede efterfølgende at løse denne problemstilling ved at idégenerere en emballage, der ville gøre besværet med at returnere et par bukser lettere, således at man som privat forbruger ville vælge at købe bukser på̊ nettet frem for i de fysiske butikker. Vi udviklede efterfølgende en flyvende prototype på̊ baggrund af denne originale idé med de ressourcer vi havde til rådighed på vores skole, men som tiden gik idégenerede vi yderligere, med henblik på de problemer der var i forbindelse med vores originale idé, og ændrede efterhånden vores idégrundlag, da vi kunne se bedre anvendelsesmuligheder for vores produkt. Vi anvendte til sidst Googles SketchUp program til at illustrere vores endelige idé:... Køb adgang for at læse mere

Forretningsplan for emballage i Innovation

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.