Expedit – b2b markedet

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 8
  • 3543
  • PDF

Expedit – b2b markedet

Opgaven indeholder en besvarelse af et opgavesæt om virksomheden Expedit.

Indhold

Expedits strategiske forretningsområde(r)
- SBU’er
Anvendt internationaliseringsproces
- Eksportmotiver
- Uppsalamodellen
Segmenteringsproces
- Kriterier
- De demografiske kriterier
- Indkøbskriterier
Valgte målgruppe
- Størrelse og vækst
- Muligheder for bearbejdning
- Udgifter ved bearbejdning
Købsadfærd
- Købstype
- Købscenter
- Beslutningsprocessen 235-236
Målgruppestrategi

Uddrag

Producentmarkedet omfatter alle virksomheder og organisationer, både offentlige og private og består kun af handel imellem virksomheder. At en virksomhed befinder sig på producentmarkedet betyder blot, at det er virksomheder der handler med hinanden. Derfor kan man også kalde dette marked for B2B markedet, også kaldet for business to business(altså en handel imellem virksomheder)... Køb adgang for at læse mere

Expedit – b2b markedet

[2]
Bedømmelser
  • 03-06-2012
    Fin som inspiration til eget projekt
  • 17-05-2012
    udemærket...................