Erhvervscase om Knuthenborg Safaripark | Juni 2014

  • HHX 2. år
  • Erhvervscase
  • 7
  • 15
  • 3709
  • PDF

Synopsis: Erhvervscase om Knuthenborg Safaripark | Juni 2014

Her finder du en synopsis til erhvervscasen om Knuthenborg Safaripark fra juni 2014.

Erhvervscasen er lavet med udgangspunkt i de udfordringer, som virksomheden står overfor på nuværende tidspunkt. Der er fundet frem til disse udfordringer ved at lave en række interne og eksterne analyser af virksomheden. Der er i erhvervscasen fundet frem til mulige løsningsforslag til udvalgte problemstillinger, hvorefter konsekvenserne af disse løsningsforslag er beskrevet.

Indhold

Virksomhedsbeskrivelse 3
Kritiske succesfaktorer 4
Problemstilling 4
Udvalgte problemstilling 4
Problem 1- Lav promotion indsats 4
Løsningsforslag 4
Konsekvenser 4
Problem 3- Forøge vækst 4
Løsningsforslag 4
Konsekvenser 5
Metodevalg 5
Datakilder 5
Bilag 1: SWOT 5
Bilag 2: Promotionsformer 7
Bilag 3: Promotion strategi 7
Konklusion af disse to promotion modeller: 8
Bilag 5: Regnskabsanalyse 9
Rentabilitetsanalyse 9
Indtjeningsevnen 10
Soliditet og likviditet 11
Bilag 6: DuPont Pyramide 12
Bilag 7: Værdikæden 13
Støtte aktiviteter 13
Bilag 8: Konkurrencestrategi position 14
Bilag 9: Vækststrategi 15
Bilag 10: Metode 16

Uddrag

Virksomhedsbeskrivelse

Knuthenborg Safaripark er et aktieselskab og er en dyrepark som ligger baseret i Lolland Falster. Direktøren af Knuthenborg Safaripark er Christoffer Knuth siden 2007. Christoffer Knuth har et stort bekendtskab til de internationale marked. Knuthenborg er familiejet, den åbnede 1860 og startede som en privat have frem ti 1919. Det hele startede med at de blev kontaktet af en dyrpasser som man kan placere sine dyr i. Herefter fandt de ud af at besøgstallet steget efter der kom dyr i parken. I 1970'erne opnåede de at få et besøgstal på 400.000. Efter dette succes blev der bygget restauranter og kiosker.
Knuthenborg Safaripark beskæftiger sig med 30 medarbejder og har ca. 80 sæsonansatte som arbejder ca. 8 måneder. Deres sæsonansatte er de meste studerende og unge ansatte som kan evt. stå i kassen, ved information osv. De har i de seneste par år gjort meget for at få deres egen brand. De har deres egen brand på øl, saft, krus, marmelade og hånklæder hvor der står deres navn på. Og det gør det for at fortælle om Knuthenborg i de ganske lande. Knuthenborg
En konkurrence fordel som Knuthenborg havde i forhold til sine konkurrenter var at man kører inde ved dyrene.
I 2013 havde de 223,000 gæster, som viser at de er en af de mest besøgte turistattraktioner i Danmark.

Kritiske succesfaktorer
• Logistik effektivitet (Leverandører)
• Familieejet
• Gode leverandører
Problemstilling
1. Lav promotion indsats
2. Hård konkurrence
3. Forøge vækst
4. Udvide markedet til nye segmenter
5. Konkurrencestrategi (stuck in the middle)
Udvalgte problemstilling

Problem 1- Lav promotion indsats
(se promotion modeller bilag 2, 3 og 4!!!)
Løsningsforslag

Løsningsforslag til den lave promotion indsats, ville være at tænke over hvilken måde de vil ramme deres målgruppe igennem og måske ændre deres reklame, så det passer bedre til målgruppen, så flere bliver fanget af reklamen og vælger at tage af sted til Knuthenborg... Køb adgang for at læse mere

Erhvervscase om Knuthenborg Safaripark | Juni 2014

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.