Cocio A/S | SOP

  • HHX 3. år
  • Engelsk A, Afsætning A, SOP
  • 10
  • 39
  • 7460
  • PDF

Cocio A/S | SOP

Dette studieområdeprojekt (SOP) skrevet i Afsætning A og Engelsk A handler om Cocio A/S. Opgaven indeholder en redegørelse for virksomheden og en markedsanalyse. Endvidere ses der på Cocios brug af reklamer.

Opgaveformulering

Udarbejd en virksomhedskarakteristik af Cocio A/S.

Analyser det danske marked for kakaomælk og fastlæg målgruppen for Cocio A/S, herunder ønskes en analyse af Cocio A/S’ anvendelse af promotionsparameteren.

Vurder om kommunikationen er i overensstemmelse med målgruppen og diskuter mulige forbedringer for Cocio A/S i forbindelse med fremtidens promotion.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte ændringer på de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

1. Indledning
1.2 Problemformulering
1.3 Metode
2. Redegørelse for virksomheden Cocio Chokolademælk A/S
2.2 Virksomhedskarakteristik
2.2.3 Nøgletal 2012/2013
2.3 Produktion
2.4 Sortiment
2.4.1 Cocio Classic
2.4.2 Cocio One (tidligere Cocio Light)
2.4.3 Cocio Ice Coffee/Latte
2.4.4 Cocio Milkshake – Chocolate/Cappuccino/Raspberry
2.4.5 Cocio Energy Chocolate/Coffee
2.5 Valg af produkt
2.6 Virksomhedskoncept
3. Analyse af det danske marked for chokolade –og kakaomælk
3.1 Markedsudvikling
4. Analyse af sundheden i Danmark
4.1 Mediernes påvirkning
4.2 Muligheder i markedsføring
5. Analyse af konkurrenceforhold
5.1 Konkurrencemæssig position
5.2 Konkurrenceform
5.3 Konkurrentidentifikation
6. Analyse af målgruppen for Cocio Classic
6.1 Minerva-modellen
6.2 Målgruppestrategi
7. Analyse af Cocio Chokolademælk A/S' anvendelse af promotion
7.1 Promotionsform
8. Reklamers virkemidler
8.1 Nostalgi-marketing
8.2 Markedsføring via berømtheder
8.3 Produktet som person
9. Reklameanalyse for Cocio Classic
9.1 Attention
9.1.1 Fladekomposition
9.1.2 Dybdekomposition
9.1.3 Symboler
9.1.4 Farver
9.2 Interest
9.3 Desire
9.4 Action
9.5 Vurdering
9.6 Kritik
9.6.1 Arlas brug af kvinder som sex-objekter
10. Vurdering af Cocio Chokolademælk A/S fremtidige strategi
10.1 Vækststrategi
10.1.1 Markedspenetrering
10.1.2 Markedsudvikling
10.1.3 Produktudvikling
11. Konklusion
12. Litteratur –og kildeliste
13. Bilag

Uddrag

Cocio Chokolademælk A/S er Nordens førende producent af chokolademælk . Anlægget er placeret på Øresundsvej 15, Esbjerg og beskæftiger i alt ca. 50 medarbejdere2 på Nordeuropas mest moderne fabrik . Cocio Chokolademælk A/S blev grundlagt af Anker Pallesen d. 2. januar 19513, hvilket gør Cocio til et brand med mere end 60 års erfaring. Sidenhen har Cocio både været ejet af E. Bank Lauridsen Holding A/S, IAT Holding A/S samt Arla Foods a.m.b.a.2

Den klassiske chokolademælk består kun af mælk, kakao og sukker, mens den særlige forarbejdning af de 3 ingredienser skaber produktets velkendte smag4. På fabrikken i Esbjerg sendes den blandede chokolademælk til kogning ved 120 grader, hvorefter den modnes i 5 dage - denne produktion foregår på 2 fleksible linjer, der ekspederer 25.000 flasker i timen, svarende til 400.000 flasker om dagen4. Disse flasker sendes ud til store dele af verden bl.a. Norge, Sverige, Tyskland, Storbritannien samt USA2. I Danmark distribueres Cocios produkter til mere end 20.000 butikker herunder dagligvarekæder, spisesteder, sportshaller og conveniencebutikker ... Køb adgang for at læse mere

Cocio A/S | SOP

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.