Case om Royal Copenhagen | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 1416
  • PDF

Case om Royal Copenhagen | Afsætning A

Her finder du en case om Royal Copenhagen. I casen er der blevet udarbejdet en SWOT-analyse, en redegørelse af Royal Copenhagens konkurrencestrategi, et nærmere kig på hvilke segmenteringsvariable ,der skal anvendes for at kunne segmentere markedet samt forskelle og ligheder mellem Royal Copenhagens gamle og nye målgruppers købsadfærd.

Lærers kommentar

1. De forhold du har fundet frem til er relevante og placeret rigtig i forhold til interne og eksterne. Fin opsamling.

2. Relevant strategi og fin argumentation

3. Gode overvejelser og relevante segmenteringsvariable

Gode overvejelser og god brug af begreber.

Indhold

1. Redegør for de væsentligste punkter i en SWOT analyse for Royal Copenhagen
2. Redegør for hvilken konkurrencestrategi Royal Copenhagen anvender/bør anvend.
3. Hvilke segmenteringsvariable ville du bruge, hvis du skulle segmentere markedet for Royal Copenhagen og hvorfor netop disse?
4. Analyser forskelle og ligheder på den ”gamle” og ”nye” målgruppes købsadfærd.

Uddrag

Redegørelse for Royal Copenhagens konkurrencestrategi
Royal Copenhagen er et eksklusivt brand med eftertragtet produkter, som er i topkvalitet og et dyr design. Derfor anvender de også differentierings fokus strategien, da deres produkt er unik, og det er en snæver målgruppe, som de henvender sig til. De vil rigtig gerne åbne deres målgruppe op, så flere unge vil benytte sig af deres produkter, men da deres produkter er dyre i forhold mange andre virksomheders produkter, som også sælger service, så er deres målgruppe snæver. Det har dog ændret sig en smule efter, at de indførte brudgarantien.

Segmenteringsvariable
For at finde ud af, hvilke segmenteringsvariable der kan bruges, er det de sociodemografiske variable, der vil blive taget udgangspunkt i. Normalt ville der blive valgt to segmenteringsvariable. Her er der plottet de fem, efter min mening, vigtigste ud.

Alder er en vigtig variable, da det er forskelligt i forhold til alder, hvilken stil man har inden for service. En 18 årig, en 40 årig og en 60 årig køber meget sjælendt de samme produkter.
Det ses også, at de mere moderne kollektioner fra Royal Copenhagen bliver mest benyttet af unge. Samtidig så er hjemmeboende børn ikke de, der køber produkter fra Royal Copenhagen, da det ikke falder ikke deres interesse, da de bor hjemme og benytter sig af sine forældres service... Køb adgang for at læse mere

Case om Royal Copenhagen | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.