Case 9.6 om ferierejser | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 5
  • 1484
  • PDF

Case 9.6 om ferierejser | Afsætning A

Her kan du se en besvarelse af case 9.6 om ferierejser.

Indhold

1. Beskriv købsadfærden for en familie, der bestiller en ferierejse til Spanien over internettet. Kom ind på behov, købemotiver, købstype, beslutningsproces og køberoller.
2. Sammenlign familiens købsadfærd med købsadfærden for et ældre ægtepar, der bestiller et sommerhus til deres sommerferie via telefonisk kontakt til Novasol. Inddrag relevante købsadfærdsbegreber og -teorier.
3. Diskuter hvordan rejsebureauer kan påvirke købsadfærden hos familier, der booker deres ferie over internettet.

Uddrag

Internettet er blevet et vigtigt redskab, når ferien skal planlægges. Mere end halvdelen af alle dan-skere henter oplysninger og inspiration på internettet, før de skal finde informationer om rejsemål, transport og overnatning. En stor del booker også deres ferie online. Rejser er et produkt, der egner sig også til internetkøb. Kun Finland og Holland ligger højere, når vi sammenligner os med andre EU-lande.

Det er godt for forbrugerne og for konkurrencen, da internettet skaber gennemsigtighed i markedet. Forbrugerne har mulighed for at sammenligne priser og kvalitet i langt højere grad end ved at bruge rejsekataloger.

Der er dog stadigvæk en del kunder, der bestiller ferieovernatning på traditionel vis. Hos feriebolig-udlejningsbureauet Novasol er der fortsat travlt ved telefonerne på de 19 servicekontorer og butik-ker, som rejsevirksomheden har i Danmark. Novasol fortsætter med at trykke rejsekataloger som mange andre i branchen, da der fortsat skal være gode muligheder for offline-kunderne også... Køb adgang for at læse mere

Case 9.6 om ferierejser | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.