Case 5.3: Freetrailer | Systime | Afsætning 2

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 3
  • 684
  • PDF

Case 5.3: Freetrailer | Systime | Afsætning 2

Her finder du en besvarelse af Case 5.3 vedrørende virksomheden Freetrailer. Besvarelsen indeholder et nærmere kig på Freetrailers internationaliseringsmuligheder og hvordan de vælger at udnytte disse.

Casen stammer fra Systimes iBog til Afsætning 2 af Bregendahl, Østergaard, Mortensen og Haase

Studienets kommentar

Spørgsmål 4 bliver desværre ikke besvaret.

Indhold

1. Foretag en vurdering af Freetrailers internationaliseringsberedskab og –motiver.
2. Vurder hvilke kriterier Freetrailer må forventes at lægge til grund for sin udvælgelse af nye markeder.
3. Hvilke konkrete markedsinformationer bør Freetrailer indhente før en indtrædelse på et nyt marked? Opstil en struktureret oversigt.

Uddrag

Foretag en vurdering af Freetrailers internationaliseringsberedskab og –motiver.

Eksportmotiv
Freetrailer har oplevet stor vækst på hjemmemarkedet siden grundlæggelsen, og har vundet Gazelle prisen 6 gange. Det skyldes at samarbejdspartnerne har set store fordele i at benytte sig af Freetrailers produkter for at lokke kunder til butikkerne. Specielt efter at deløkonomi blev populært, har det tilføjet en ekstra kilde til væksten i virksomheden, på grund af at et stigende antal virksomheder vil tilføre ekstra service, og det kan de ved at tilbyde gratis leje af trailere. Udover det har de store ledelsesmæssige ambitioner, da de allerede har udvidet til Sverige og Norge. De har også store planer med internationalisering, da de udset sig Tyskland og Finland som deres næste markeder at indtræde, og de skal have eget kontor i Hamborg. I øvrigt har de også ansat en landechef som har ansvaret for Holland og Belgien, hvor de også har planer om at indtræde markedet der....... Køb adgang for at læse mere

Case 5.3: Freetrailer | Systime | Afsætning 2

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.