Case 4.5 om Bang & Olufsen | Afsætning 1 | Systime

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 3
  • 1037
  • PDF

Case 4.5 om Bang & Olufsen | Afsætning 1 | Systime

Her finder du en besvarelse af case 4.5 i Afsætning 1 vedrørende virksomheden Bang & Olufsen. Rapporten kommer omkring B&O's mission/vision, værdier, kernekompetencer og konkurrenceevne. Derudover udarbejdes der en værdikædeanalyse, en SWOT-analyse, en omverdensmodel og en TOWS-matrice. Rapporten afsluttes med en diskussion af virksomhedens fremtidige strategi.

Indhold

I denne case skal du finde faktorer i Bang & Olufsens omverden, der har betydning for virksomhedens interne og eksterne situation.

Udarbejd en rapport med en analyse af B&O's interne og eksterne situation. I analysen skal indgå:

Bang & Olufsens mission/vision og værdier. Diskuter hvorvidt man kan og skal leve op til sine værdier i en krisetid.
Beskrivelse af Bang & Olufsens kernekompetence
Beskrivelse af Bang & Olufsens konkurrenceevne
Værdikædeanalyse
SWOT-opstilling og evt. en omverdensmodel.
TOWS-matriks – som grundlag for en diskussion af virksomhedens fremtidige strategi.

Uddrag

B&O's mission
”Simple design with a touch of magic!”
Bang & Olufsens mission er, at skabe innovative og fornemme produkter, som er unikt at se på, og ikke mindst er funktionelt. B&O lægger meget vægt på, at produkterne er fremtidssikret, er i top kvalitet og skiller sig ud fra konkurrenternes produkter.

B&O's vision
”Courage to constantly question the ordinary in search of surprising long lasting experiences”
Bang & Olufsens vision er, at skabe de mest eksklusive produkter, som imponerer, og er det ”nye” klassiske.

B&O's værdier
Passion
For B&O er det betydningsfulde for dem, at skabe noget ekstraordinært, som kunderne oplever med B&O's produkter.

Stolthed
Bang & Olufsen er stolte over, at skabe produkter der er fremtidssikret for kunderne, med enestående og funktionelt design.

Vedholdenhed
B&O fokuserer altid på, at fremføre deres produkter i bedste kvalitet, lavet i sunde og bæredygtige omgivelser.

B&O i krisen
B&O's grundværdi er deres visioner og missioner. Derfor bør de fastholde dem – og ikke mindst under en periode hvor der er krise. Når man gennemgår en krisetid, er det normalt at der kan forekomme både op- og ikke mindst nedture i virksomheders omsætning (varesalg), på baggrund af den økonomiske krise. B&O's målgruppe er de velhavende/middelklassen, kan det være et svagt punkt for Bang & Olufsen under en krise, da ... Køb adgang for at læse mere

Case 4.5 om Bang & Olufsen | Afsætning 1 | Systime

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.