Case 4.1 | Perchs Thehandel | Afsætning 1

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 7
  • 1502
  • PDF

Case 4.1 | Perchs Thehandel | Afsætning 1

Besvarelse af case 4.1, som er en analyse af virksomheden Perchs Thehandel med fokus på virksomhedstypen, værdikæden og kernekompetencer samt SWOT og TOWS-matricerne.

Indhold

Hvilken type virksomhed er Perchs Thehandel?
Skitser Perchs Thehandels værdikæde.
Analyser virksomhedens kernekompetence.
Udarbejd en SWOT-opstilling for Perchs Thehandel.
Udarbejd en TOWS-matriks for Perchs Thehandel og prioriter de opstillede strategiske tiltag.

Uddrag

Marketing
Perchs Thehandel har relativt dyre priser på deres produkter. Dette skyldes at deres kvalitet er meget højere, end eksempel i supermarkeder. Kunderne er villige til at betale for produktet i butikken, fordi de får mere end bare te. I videoen på systime kap 4 case 4.1, siger en kvinde at der er en god stemning og god rådgivning. Man får mere ud af pengene ved at handle i butikken. Perchs bruger ikke mange penge på reklamer. De kan have en markedsføring f.eks. at kunne kalde sig hofleverandør. Dette er en prestige fyldt titel. De har fået lavet en hjemmeside på nettet, så de kan få flere kunder til at købe deres produkter. Dette sker f.eks. i at Danmark er et land som bruger rigtig mange penge på E-handel, så de ville kunne få flere til at købe fra dem. De har kun 2 butikker som er placeret i København og Århus. Så har det en franchise ejet butik i Tokyo. Og de ønsker at åbne flere. Placeringen af butikkerne i Danmark, er meget centrale. De ligger i centrum, hvor de ved der vil komme mange mennesker strømmende. Perchs Thehandel ... Køb adgang for at læse mere

Case 4.1 | Perchs Thehandel | Afsætning 1

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.