Case 11 om Joe & The Juice | Afsætning 1

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 6
  • 2102
  • PDF

Case 11 om Joe & The Juice | Afsætning 1

Her finder du en besvarelse af en tværgående case om virksomheden Joe & the Juice. Besvarelsen er inddelt i tre forskellige opgaver. Den første omfatter en analyse af virksomhedens eksterne forhold. Hernæst er der udarbejdet en segmentering af det marked, som Joe & the Juice befinder sig på samt en diskussion af virksomhedens målgruppe. Besvarelsen sluttes af med en gennemgang af Joe & the Juices marketingmix.

Spørgsmålene stammer fra Systimes iBog til Afsætning A af Bregendahl, Haase, Madsen og Mortensen.

Opgaveformulering
Analyser Joe & The Juice' eksterne forhold.
Segmenter det marked, som Joe & The Juice befinder sig på, og diskuter Joe & The Juice' målgruppe.
Analyser Joe & the The Juice' marketingmix.

Indhold

Joe & The Juice 2
Analyse af eksterne forhold 2
Segmentering af Joe & The Juices marked og diskussion af målgruppe 4
SMOK-modellen 5
Joe & The Juice' marketingmix 6

Uddrag

Joe & The Juice

Joe & The Juice er en virksomhed stiftet af danskeren Kasper Basse i 2002. Idégrundlaget var at udnytte to af tidens største trends: sundhedsbølgen og oplevelsesøkonomi. De sælger friskpresset juice, smoothies, kaffe og sandwiches i mange varianter. Et af deres vigtigste principper er at benytte friske råvarer til deres produkter. Indtil videre findes deres butikker i Danmark, England, Island, Norge, Sverige og Tyskland. Det har dog været sværere for dem at trænge ind på det britiske og tyske marked, grunden til det kan være at markedet og udvalget er meget større der, end det fx er her i de skandinaviske lande. Det har derfor også været nemt for dem at trænge ind på det norske og svenske marked.

Analyse af eksterne forhold

Joe & The Juice' kunder er vigtige, da det er dem, som holder kæden i gang. Det er derfor vigtigt at følge op på nye trends og tendenser, som kan fange konsumentens opmærksomhed. Det gælder om at holde på de nuværende kunder, men samtidig skaffe nye kunder på markedet. Dette opnås ved god service og god omtale.

Konkurrenterne er vigtige at holde trit med. De vil til hver en tid prøve at stjæle kunderne hos Joe & The Juice ved hjælp af bedre service, bedre produkter eller hyggeligere omgivelser. Det er derfor vigtigt for dem altid at være et skridt foran konkurrenterne, hvilket til tider kan være meget svært. Men Joe & The Juice forsøger også at skille sig ud fra konkurrenterne ved at have fokus på friskhed, gode råvarer, service og en såkaldt dynamisk atmosfære, hvilket gør at medarbejderne udstråler energi og overskud med et stænk af entertainment. Medarbejderne ved Joe & The Juice bliver også oplært grundigt på virksomhedens Juice Academy, inden de slippes løs som juicere. Alt i juicebranchen bliver lavet fra bunden af friske frugter og andre råvarer, hvilket allerede der, gør at Joe & The Juice er et skridt foran deres konkurrenter på markedet...... Køb adgang for at læse mere

Case 11 om Joe & The Juice | Afsætning 1

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.