BUDDY Legetøj | Kommunikation og IT

  • HTX 1. år
  • Kommunikation/It C
  • 12
  • 17
  • 4303
  • PDF

BUDDY Legetøj | Kommunikation og IT

Eksamensopgave omkring markedsføring af BUDDY Legetøj. Hvortil opgaven var at redesigne BUDDY Legetøjs hjemmeside.

Opgavens indeholder følgende:
Kommunikationsmodel
Afsenderanalyse
Målgruppeanalyse
Budskab
Medie
Kodning
Distribution
Effektmåling

Lærers kommentar

Virkelig god opgave, hvor du er god til at forholde dig til ophavsretten hele vejen igennem opgaven. Der er en god sammenhæng og et flydende sprog. Dine produkter er rigtig fine og du forstår at bruge regler/love og modeller inden for kommunikation.

Indhold

Indledning
Kommunikation
Afsenderanalyse
- BUDDY Legetøj's historie
- Interessentanalyse
- SWOT - analyse
Målgruppe
- Den primær målgruppe
- Gatekeeper
Budskab
Medie
- Hvorfor - Hvad - Hvem
- Medievalg
Kodning
- Hjemmesiden
- - Header
- - Baggrund og body
- - Footer
- Webbanner
Distribution
Effektmåling
Konklusion
Litteraturliste
Figurliste
Bilag

Uddrag

Jeg har valgt at arbejde med BUDDY legetøj, der råder over hjemmesiden www.buddy-leg.dk, men hjem-mesiden er ikke oplysende nok omkring hvad butikskæde står for. Efterhånden handler større dele af be-folkningen oftere på nettet, i stedet for at gå ned i en fysisk butik. (Nethandel, 2015) Da Buddy Legetøj kun har 9 fysiske butikker rundt om i landet (BUDDY Legetøj, 2015), er det oplagt for butikskæden at have en net-butik igennem deres hjemmeside. Men dette er ikke tilfældet. Faktisk er det sådan, at de er mere oply-sende omkring legetøjskæden på de sociale medier Facebook, Twitter og Instagram. BUDDY Legetøj er fal-dende i deres antallet af butikker og desuden er der ikke mulighed for at købe deres varer på nettet.
Det vil sige, at problemet ligger i, at BUDDY Legetøj's markedsføring ikke er tilpasset til det samfund vi lever i i dag.

Kommunikation
For at markedsføringen bliver en succes, er det vigtigt at jeg kender min modtager. Dertil er det vigtigt at vide noget omkring afsenderen og deres budskab. Budskabet skal opfylde målgruppens behov, da det eller ikke vil fange deres interesse. For at nå ud til modtageren, skal der gøres brug af et medie, som målgruppen benytter, så de får øjnene op for afsenderens og deres budskab. Her er det vigtigt at budskabt bliver kodet, så det passer til målgruppens behov. Fx hvis målgruppen var ældre mennesker, så er det vigtigt at teksten er stor, så de kan læse hvad der står. Efter at budskabet fra afsenderes er kommet ud til modtageren, skal der følges op på om markedsføring har virket, og i så fald hvad der har virket på målgruppen... Køb adgang for at læse mere

BUDDY Legetøj | Kommunikation og IT

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.