Bodum | Afsætning | Årsprøve
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 12
- 9
- 2194
Virksomhedsanalyse: Bodum | Afsætning | Årsprøve
Afsætning A - årsprøve.
Spørgsmålene der besvares er:
1. Analyser Bodums værdikæde og vurdér virksomhedens kernekompetence
2. Analyser konkurrencesituationen i isenkram-branchen. OBS! Ikke en brancheanalyse.
3. Tag stilling til hvilke forhold, der påvirker en forbrugers købsadfærd ved køb af en Bodum stempelkande
Opgaven er skrevet i 2012.
Elevens kommentar
Bahne er ikke en markedsniche.
Indhold
OPGAVE 1:
Primæraktiviteter:
Støtteaktiviteter:
Analyse og vurdering:
OPGAVE 2:
OPGAVE 3 - b:
Forhold som påvirker købsadfærden:
Litteraturliste
Uddrag
OPGAVE 1:
Primæraktiviteter:
Indgående logistik:
Bodum vil have stor fokus på leverance af ordenlige produkter, idet de stiller store miljømæssige samt etiske krav.
Produktion:
Bodum har produktion i mange forskellige verdensdele ved forskellige underleverandører, men en voksende del af produktionen sker på virksomhedens egen fabrik i Portugal. Bodum har underleverandører i Kina, Vietnam og Polen. Halvdelen af deres stempelkander fremstil-les i Europa, mens den anden halvdel fremstilles i Kina.
Bodum har nedbragt deres produktioner i Kina grundet stigende produktionsomkostninger og kinesernes manglede opfyldelse af Bodums miljøkrav og etiske krav.
Bodums designudviklingsteam på 15-18 ansatte, befinder sig fast på deres hovedkontor i Schweiz. Virksomheden har fravalgt af samarbejde med eksterne designere... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind