Bodum | Afsætning | Årsprøve

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 9
  • 2194
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Bodum | Afsætning | Årsprøve

Afsætning A - årsprøve.

Spørgsmålene der besvares er:

1. Analyser Bodums værdikæde og vurdér virksomhedens kernekompetence

2. Analyser konkurrencesituationen i isenkram-branchen. OBS! Ikke en brancheanalyse.

3. Tag stilling til hvilke forhold, der påvirker en forbrugers købsadfærd ved køb af en Bodum stempelkande

Opgaven er skrevet i 2012.

Elevens kommentar

Bahne er ikke en markedsniche.

Indhold

OPGAVE 1:
Primæraktiviteter:
Støtteaktiviteter:
Analyse og vurdering:
OPGAVE 2:
OPGAVE 3 - b:
Forhold som påvirker købsadfærden:
Litteraturliste

Uddrag

OPGAVE 1:
Primæraktiviteter:
Indgående logistik:
Bodum vil have stor fokus på leverance af ordenlige produkter, idet de stiller store miljømæssige samt etiske krav.
Produktion:
Bodum har produktion i mange forskellige verdensdele ved forskellige underleverandører, men en voksende del af produktionen sker på virksomhedens egen fabrik i Portugal. Bodum har underleverandører i Kina, Vietnam og Polen. Halvdelen af deres stempelkander fremstil-les i Europa, mens den anden halvdel fremstilles i Kina.
Bodum har nedbragt deres produktioner i Kina grundet stigende produktionsomkostninger og kinesernes manglede opfyldelse af Bodums miljøkrav og etiske krav.
Bodums designudviklingsteam på 15-18 ansatte, befinder sig fast på deres hovedkontor i Schweiz. Virksomheden har fravalgt af samarbejde med eksterne designere... Køb adgang for at læse mere

Bodum | Afsætning | Årsprøve

[2]
Bedømmelser
  • 26-05-2014
    En god opgave som omfatter de vigtige punkter for en værdikæde, så man kan vurderer virksomhedens kernekompetence.
  • 12-08-2014
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Det er en fin opgave