Søstrene Grene går efter milliardsalg | Analyse | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 11
  • 2729
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Søstrene Grene går efter milliardsalg | Analyse | Afsætning A

Her finder du en opgave i Afsætning A om virksomheden Søstrene Grene anno 2013. Opgaven indeholder analyse af Søstrene Grenes målgruppe, værdikæde, vækststrategi og markedsføringsbegreb. Opgaven inddrager artiklen "Søstrene Grene går efter milliardsalg" fra Jyllands-Posten erhverv d. 27 august 2013.

Opgaven er skrevet i 2013.

Lærers kommentar

God argumentation, gode detaljer, super gode points, Meget flot opgavebesvarelse en fornøjelse at rette.

Elevens kommentar

Søstrene Grene gør også brug af markedsføringskonceptet.

Indhold

1. Giv en præcis redegørelse af virksomheden ”Søstrene Grene”
2. Foretag en analyse af virksomhedens markedsføringsbegreb.
3. Foretag en analyse af virksomhedens målgruppe.
4. Foretag en analyse af virksomhedens parameterindsats i forhold til målgruppen.
5. Foretag en analyse af virksomhedens værdikæde og giv et forslag til, hvor i værdikæden der kan optimeres.
6. Beskriv fænomenet franchising og begrund hvorfor Søstrene Grene ønsker, at ekspandere ved hjælp af denne vækststrategi…
7. Vurder hvorfor virksomheden ønsker, at åbne i Sønderborg og giv dit bud på hvordan det vil gå i løbet af de første 2 år. husk, at begrunde dit svar.

Uddrag

Markedsføringsbegreb:

Søstrene Grene gør brug af Produktionskonceptet.
I midten af 1850'erne begynde virksomheder at gennemføre en industrialiseret produktion. Hvorved målet for markedsføringen var at producere og sælge produkter i en kvalitet og til en pris som kunden vil betale. Dette skulle gøres ved at have en effektiv produktion med lave omkostninger pr stk. samt ved kun at producere, få varianter.

Ved brug af dette koncept lægges der ikke vægt på kundernes behov.
Produktionskonceptet tager udgangs punkt i, at forbrugerne ønsker at kunne skaffe varen i mange forretninger og til lave priser derfor er det nødvendigt med en effektiv produktion.

Søstrene Grene bruger produktionskonceptet. De varer der sælges i Søstrene Grene koster ikke alverden, at producere eller købe som forbruger, derved er det vigtigt for Søstrene Grene at få solgt flest muligt af de varer der er i deres sortiment for at kunne generere et større overskud. Søstrene Grene gør virksomheden stærkere idet det udvider med forretninger. Flere forretninger er lig med at der skal produceres flere varer og der skal sendes en større mængde ud til butikkerne, da antallet vil stige... Køb adgang for at læse mere

Søstrene Grene går efter milliardsalg | Analyse | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.