Analyse af Select Sport | Erhvervscase

  • HHX 2. år
  • Erhvervscase
  • 7
  • 16
  • 3663
  • PDF

Synopsis: Analyse af Select Sport | Erhvervscase

Her finder du en erhvervscase, som handler om den danske producent af læderbolde, Select Sport.

Studienets kommentar

God struktur i synopsen.

Indhold

Virksomhedsportræt
Konklusioner af situationsanalysen
- Porters Five Forces
- Værdikæde
- Regnskabsanalyse
- SWOT
Kritiske Succesfaktorer
Udfordringer, handlingsforslag og konsekvenser
Metode
Kilder
Bilag
- Regnskabsanalyse
- SWOT

Uddrag

Virksomhedsportræt
SELECT er et aktieselskab som blev grundlagt i 1947 af den danske fodboldlandsholds-målmand Eigil Nielsen. I 1951 indgik Eigil Nielsen en aftale med Dansk Boldspil Union om at levere bolde til fodboldlandsholdets kampe. Og her udviklede Eigil en ny bold som ikke havde udvendig snøre hvilket var epokegørende. Og siden da har SELECT innoveret boldmarkedet. SELECT udvikler og distribuerer bolde og sportsudstyr med høj kvalitet til sportsklubber. SELECT opererer i ca. 60 lande. SELECT fokuserer på at differentiere sig fra konkurrenterne.
I 2012 havde SELECT en egenkapital på 37.759.000 DKK, og en bruttofortjeneste på 40.795.000 DKK Og årets resultat endte i 2012 på 9.954.000 DKK.

Konklusioner af situationsanalysen

Porters Five Forces
I porteres five forces har vi analyseret markedssituationen. Det vi fandt ud af var at pga. deres lidt specielle forhold til deres leverandør AKI er leverandørenes forhandlingsstyrke lidt svært at definere. Dog vil vi vurdere at AKIs forhandlingsstyrke er lavest. Derudover har vi analyseret truslerne fra både potentielle indtrængende og substituerende produkter og vi vurdere dem til at være lille. Vi kan ud fra denne analyse konkludere at konkurrencesituationen på markedet er meget hård og at markedet ikke er attraktivt pga. begrænset vækst... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Select Sport | Erhvervscase

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.