Analyse af købsadfærden ved køb af bøger | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • Godkendt
  • 4
  • 1526
  • PDF

Analyse af købsadfærden ved køb af bøger | Afsætning A

Her finder du en analyse af købsadfærden ved køb af bøger på det danske marked.

Analysen indeholder samtlige relevante forhold, som kunne forventes i forbindelse med en købsadfærdsanalyse.

Heriblandt inddrages målgruppen, købsadfærdstypen, beslutningsprocessen, købsroller og -motiver samt baggrundsforhold. Analysen afsluttes med en konklusion.

Indhold

1. Indledning
2. Målgruppen
3. Analyse af købsadfærden ved køb af bøger
4. Købsadfærdstype ved køb af bøger
5. Beslutningsprocessen ved køb af bøger
6. Købsroller
7. Købsmotiv
8. Det sociale baggrundsforhold
9. Det psykologiske baggrundsforhold
10. Konklusion

Uddrag

Indledning:
For at analysere købsadfærden for bøg af bøger, vil jeg anvende forskellige teorier og modeller fra afsætning. Indledningsvis, vil målgruppe blive defineret og beskrevet. Dernæst skal købsadfærden analyseres, og der skal findes frem til hvilken købsadfærdstype der anvendes ved køb af bøger. Herefter vil beslutningsprocessen blive analyseret, for at vide hvilke processer man gennemgår ved køb af bøger. Samtidig skal det analyseres, hvilke købsroller, som indgår i beslutningsprocessen, ved køb af bøger. Analysen indebære også en analyse af hvilket købemotiver der anvendes ved køb af bøger. Afslutningsvis bliver de baggrundsforhold som påvirker købsadfærden ved køb af bøger også analyseres. Hvor det til sidst bliver samlet i en konklusion.

Målgruppen:
Kvinder købere oftere bøger end mænd, hvorimod mænd interessere mere for sport og computerspil. Dette ender også ud i, at kvinder læser flere bøger årligt end mænd gør. 33% af disse kvinder læser også over 10 bøger årligt, dermed hører de ind under målgruppen de højt involverede. Denne målgruppe læser nemlig flere bøger end resten af den danske befolkning, og står for ca. 43% af købene hos boghandlerne, både fysisk og online. Deres kendetegn er, at køb hos de forskellige boghandlere hører med til deres livstil og er en hobby for dem. Samtidig bruger... Køb adgang for at læse mere

Analyse af købsadfærden ved køb af bøger | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.