Arla | Afsætning A

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 8
  • 2783
  • PDF

Arla | Afsætning A

Analyse af Arlas konkurrenceposition.

Den indeholder en virksomhedskarakteristik, analyse af konkurrencemæssige position på markedet, købsadfærdsanalyse hos forbrugerne på mælkemarkedet samt produktanalyse af Arla Lærkevang og målgruppen.

Indhold

Indledning
Metode, afgrænsninger og forudsætninger
Virksomhedskarakteristik
Analyser Arlas konkurrencemæssige position på det danske marked for mælk
Identificer tendenser hos forbrugerne på det danske mejerimarked
Udvælg et af Arlas produkter og en målgruppe, beskriv så dennes købsadfærd.
Beskriv de promotionaktiviteter som Arla har brugt på nettet mht. det produkt du har valgt

Uddrag

Indledning

Jeg vil i min opgave skrive om Arla og deres position på det danske mejerimarked. Herunder vil jeg vælge et af deres produkter, og så derudfra beskrive segmentet for dette produkt. Efter at jeg har beskrevet segmentet for det udvalgte produkt, vil jeg beskrive de forskellige måder, som Arla har valgt at promovere dette produkt på inde på internettet. Når dette er gjort, vil jeg komme med nogle alternativer, som jeg mener, at Arla burde/kunne benytte sig af, for eventuelt at ramme segmentet bedre. Til sidst vil jeg komme med en konklusion på de forskellige spørgsmål, som vil blive stillet hen ad vejen i opgaven.
Jeg har valgt at bygge opgaven op på denne måde, for lettere at kunne vise den dominans, som Arla har fået på det danske marked, og for at vise hvad det er, som Arla gør for at opnå denne placering på marked. Dette vil så til sidst blive samlet og så på den måde, give en oversigt over Arla og deres metoder til successen i Danmark.
Metode, afgrænsninger og forudsætninger

Til denne opgave har jeg søgt information på nettet omkring Arla og købsadfærd hos den målgruppe, som jeg har fundet frem til, ville være den rette. Derudover har jeg benyttet mig af et PowerPoint, som vi har fået udleveret af vores afsætningslærer, som stammer fra et foredrag, som vi var til ved Arla i Brabrand. Jeg vil også benytte mig af notater, som jeg har taget ved netop samme foredrag hos Arla i Brabrand.
Jeg har valgt at begrænse mig indenfor det danske marked, i og med at mine spørgsmål er tilrettet dette område. Derudover har jeg valgt, at begrænse mig til enkelte produkter og fokuseret på artikler, fra år 2000 og fremefter, da det er her at Arla Foods amba bliver til.
Jeg har, som forudsætning for denne opgave regnet med, at Arla ikke ændrer den strategi, som de fører i øjeblikket. Derudover har jeg forudsat, at de informationer, som jeg har fundet på nettet er troværdige. Jeg har forudsat, at danskernes købsadfærd ikke har ændret sig særlig meget, i forhold til de informationer, jeg har fundet frem til... Køb adgang for at læse mere

Arla | Afsætning A

[1]
Bedømmelser
  • 02-12-2019
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Ok, men en smule outdated. Egner sig heller ikke godt til inspiration. Samt er "analyserne"/modeller for tynde, hvorfor den ikke lever op til det lidt misvisende 12-tal i 3. g