Analyse af Unisport | Afsætning B

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 7
  • 5
  • 1744
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Analyse af Unisport | Afsætning B

Her finder du en opgave i Afsætning B med en virksomhedsanalyse af Unisport A/S. Der indgår også en omverdensanalyse samt en købsadfærdsanalyse.

Opgaven er skrevet i 2014.

Studienets kommentar

Opgaven indeholder de modeller og teorier, som den burde, men argumentation og kildearbejde kunne forbedres.

Indhold

1. Unisport karakteristik
2. Omverdens analyse af Unisport
3. Købsadfærd
4. Unisports fremtid

Uddrag

1. Unisport karakteristik
Unisport er en international fodbold sport forhandler, som har eksisteret siden 1995. Unisport Startede som en lille fodboldtrøje butik i København, inden efterspørgslen på fodboldtrøjer egentlig var startet. De er ejet af bestyrelses formand Morten Strømsted og adm. Direktør Filip Domagala og nogle private investorer, det er altså derfor et aktieselskab.

Unisport er til stede i 6 forskellige lande i Europa. Danmark, Norge, Sverige, Finland, Holland og Storbritannien. Dette viser at Unisport er en stor sports forhandler i forhold til sine danske konkurrenter som Intersport og Sportsmaster (Nordic Capital) Grunden til Unisports store succes indenfor sportsverden, er at de udelukkende fokusere på en sportsgren, nemlig fodbold. En anden grund til Unisports succes er at de lægger online på internettet og har gjort det siden 2002. De seneste år har det gået rigtig dårligt for detailbranchen og det fortsætter stadig sådan. Omsætning er forhøj og bruttofortjenesten er for lav. Det har Unisport taget udnyttelse af og startede derfor på internethandel. Det er meget billigere for forhandleren, altså mindre ansatte og mindre plads til fysiske butikker som er lig med mindre omkostninger. Internet handel er også nemmere for kunderne, det er nemmere at få et overblik udvalget og man skal heller ikke ud af sit hus for at købe sine varer. Det er derfor Unisport har ca. 80% af deres handel på internettet.

Unisport har det sidste år haft et overskud på 5,5 mio DKK, hvilket er en stigning på 6% fra året før. Dette gør dem til den 3. største internet butik i den danske branche. Unisport er kun overgået af Entertainment Trading ApS med 6,8 mio DKK i overskud og den dansk Skatepro ApS med et... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Unisport | Afsætning B

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.