Visuel Markedsføring: Netto

  • EUD (og HG) 2. år
  • Andet
  • 10
  • 11
  • 3024
  • PDF

Rapport: Visuel Markedsføring: Netto

Jeg har fået som opgave at udvælge en nuværende forretnings kæde, og derfra gøre rede for butikkens profil, grundparametre og hvordan disse bliver benyttet.
Jeg skal komme ind på blandt andet butikkens profil, målgrupper, beliggenhed, miljø og mulige ændringer som kunne forbedre forretningen.
Jeg har til denne opgave valgt at tage udgangspunkt i supermarkedskæden Netto.
Grunden til at jeg netop har valgt at skrive om netto, er pga. forretningens ”danskhed”. Der er ikke nogen danskere, rige eller fattige, gamle eller unge som ikke kender til netto, og for det meste dagligt handler i en.
Jeg har valgt at tage udgangspunkt i den netto som jeg selv bruger flere gange om ugen, som ligger på Borgmester Fischers Vej 1, 2000 Frederiksberg. Mange af tingene i denne rapport kan dog føres videre til enhver anden netto, idet at de er bygget meget ens op, og bygger på samme principper mht. udstilling, pris, service og sortiment.

Indhold

Problemformulering
Indledning
Butiksprofil af netto
Målgrupper
Den valgte netto
Litteratur liste
Bilag 1
Bilag 2

Uddrag

Indledning:
Netto er en Supermarkedskæde som er startet i København i 1981, og siden da har formeret sig til over 1000 forretninger i Danmark, Tyskland, Sverige, Polen og England. Forretningen er stadig dansk ejet, og styret af Dansk Supermarked A/S.
Netto har en vision om at have konkurrence dygtige og kvalitets varer, så man får lyst til at komme igen til Netto. De er meget prisbevidste i deres varesortiment, og derfor er det begrænset hvor stort et sortiment de har, i hvert fald i forhold til større forretninger som, Føtex, Bilka og Kvickly. På trods af deres meget prisbevidste varer, har Netto på de sidste par år, udvidet deres sortiment til at indeholde blandt andet mange forskellige økologiske varer, og derudover er de meget kendte for at have friske grøntsager og frugt næsten hver dag, dette kan naturligvis svinge meget fra den enkelte butik... Køb adgang for at læse mere

Visuel Markedsføring: Netto

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.