Vejledning til opgaver om Strategi i Virksomhedsøkonomi

Guldprodukter er udarbejdet af redaktionen på Studienet.dk

Vejledning til opgaver om Strategi i Virksomhedsøkonomi

Har du svært ved at løse opgaver om strategi i Virksomhedsøkonomi?

Sidder du med spørgsmål som:

* Hvad er en generisk strategi?
* Hvilke opgavetyper kan jeg blive udsat for?
* Hvordan undgår jeg de klassiske fejl ved regning af denne type opgaver?
* Hvordan bestemmer jeg en virksomheds vækststrategi?
* Hvad betyder det for en virksomhed at have en ISO-certificering?

Studienets vejledning til opgaver om strategi svarer på disse spørgsmål og mange flere. Vejledningen giver en kort og præcis teoretisk gennemgang samt en masse eksempler på opgaver om strategi.

Vejledningen indeholder de fem opgavetyper du oftest vil blive stillet overfor indenfor emnet "Strategi".

1. Konkurrencestrategi
2. Vækststrategi
3. ISO-certificering
4. Leverandørsamarbejde
5. Prisdifferentiering

Uddrag

1. Konkurrencestrategi
Virksomhedens konkurrencestrategi (også kaldet generisk strategi) er den grundlæggende strategi som virksomheden benytter sig af – strategien bygger på virksomhedens konkurrencemæssige fordel. I de fleste strategiopgaver vil du blive bedt om at bestemme konkurrencestrategien. Konkurrencestrategien bestemmes ud fra to dimensioner:
- Den konkurrencemæssige fordel
- Markedet
Med disse to dimensioner har vi følgende skema... Køb adgang for at læse mere

Vejledning til opgaver om Strategi i Virksomhedsøkonomi

[37]
Bedømmelser
  • 26-05-2011
    Super hjælp. Føler mig meget bedre forberedt efter at have læst disse typeopgaver igennem
  • 26-05-2011
    Super godt at have med til eksamen! Jeg føler mig nu meget mere klar!
  • 09-01-2016
    Givet af Studerende på 1. år
    Ikke særlig uddybende, og efter min mening ikke brugbar.
  • 30-05-2015
    God beskrivelse af strategi emnet