Unges madvaner | Kommunikation/It C

  • HTX 1. år
  • Kommunikation/It C
  • 10
  • 6
  • 1906
  • PDF

Eksamensprojekt: Unges madvaner | Kommunikation/It C

Problemformulering:
Hvordan kan vi ændre de unges madvaner ved hjælp af en oplysningskampagne?

- Hvilke kampagnetyper rammer de unge bedst, så man kan ændre deres madvaner på en bedst tænkelig måde?
- Hvilke typer mennesker har vi med at gøre og hvordan kan vi bedst ramme dem?
- Hvordan ser lignende kampagner om madvaner ud?

Indhold

Indledning 3
Problemformulering 3
Analysefase 3
Situationsvurdering 4
Målsætning 5
Målgruppe 5
Afsender 5
Strategifasen 6
Udformning 7
Test af produkt 7
Konklusion 7
Litteraturliste 8

Uddrag

Indledning
Jeg har valgt at arbejde med unges madvaner. Jeg ved at der er flere og flere unge der spiser utroligt usundt og det medfører at mange bliver overvægtige. Jeg føler at man er nødt til at gøre noget drastisk imod denne sag. Der er tidligere lavet forsøg på kampagner der skal nedsætte unges sukker indtag eller få de unge til, at spise sundt i det hele taget. Disse kampagner har ikke ramt særlig mange unge. Derfor mener jeg at der er stort behov for at der bliver skabt en kampagne, som får de unge til at indse at usund mad sagtens kan udskiftes med sundt mad og at maden af den grund ikke smager dårligere. Jeg oplever i min hverdag at en alt for mange af dem jeg møder er overvægtige. Jeg mener at der er flere grunde til overvægt, f.eks. at man spiser usundt eller spiser for meget, men det er desværre tit en sammenblanding. Overvægt kan også skyldes mangel på motion, men det har jeg ikke valgt at tage udgangspunkt i. Jeg har selv haft meget kraftige vægtproblemer. Jeg har derfor selv stor erfaring i, hvordan man kan tabe sig uden at ændre sin livsstil unødvendigt meget. Jeg vil i denne rapport bl.a. forklare, hvorfor jeg har valgt de ...... Køb adgang for at læse mere

Unges madvaner | Kommunikation/It C

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.