Toms chokolade | Analyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 6
  • 2000
  • PDF

Brancheanalyse: Toms chokolade | Analyse

Opgaven indeholder blandt andet:
- Værdikædeanalyse
- SWOT analyse
- Branceanalyse

Indhold

Opgave 1:
Analyse af Toms værdikæde:
Brancheanalyse af Toms:
SWOT-analyse:
Opgave 2:
lav en analyse af Købsadfærden for et af Toms produkter: (Toms skildpadde.)

Uddrag

Brancheanalyse af Toms:

I forhold til nye udbydere er Toms konkurrencesituation rigtig god, da der ikke rigtig er nogle danske konkurrenter som kan hamle op med Toms, konkurrenterne har i hvert fald ikke så mange markedsandele. Men hvis vi skal snakke om en konkurrent til Toms er det Haribo. Haribo er større på slikmarkedet end Toms, da de har rigtig mange varianter at vælge imellem, men til gengæld producere Haribo ikke chokolade, så der er Toms Selvfølgelig større.
Der er også udenlandske konkurrenter til Toms, som f.eks. Nestlé. Nestlé laver ikke slikprodukter eller de har SUPER FLYERS og POLO, men ellers har de ingen slikprodukter, men de er til gengæld store i chokolade branchen, da de har mange varianter af bars. De har b. la. Kit Kat, Lion, Smarties, After Eight, Quality Street og CRUNCH. Nestlé har også babymad, morgenmads produkter hvor den mest kendte er Nesquik, kaffe og deres varme kakao. Og det er noget som Toms ikke har.
Haribo og Nestlé har substituerende produkter til Toms, som kan påvirke deres konkurrencesituation, da det vil være en stor trussel for Toms, hvis de sætter prisen ned på ... Køb adgang for at læse mere

Toms chokolade | Analyse

[1]
Bedømmelser
  • 20-02-2011
    helt perfekt opgave. gav rigtig god inspiration :D