Toms Gruppen | Omverdensmodellen

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • Ingen givet
  • 4
  • 1079
  • PDF

Toms Gruppen | Omverdensmodellen

Modeller inden for afsætning om Toms gruppen, deriblandt omverdensmodellen, værdikædeannalyse og SWOT-analyse.

Uddrag

Den afhængige omverden:
Kunder De forbruger der køber slik, køber ikke produktet, men mærket på produktet. Derfor er det vigtigt for Toms Gruppen, at skabe et godt image, og et godt mærke. Mærker der sammen med imaget signalere værdier og oplevelser. Dette havde Toms glemt i deres markedsføring, senere hen var de nød til at ændre deres markedsføring, da det andet medførte dalende omsætning og faldene overskud.
Mellemhandlere Toms Gruppen har en del mellemhandlere. Alle de danske supermarkeder, slikbutikker, videokiosker, mm. som alle sælger Toms' produkter, men der bliver færre og færre mellemhandlere, da alle de små supermarkeder, kiosker, mm. Lukker fordi omsætningen ikke er stor nok til det kan køre rundt.

Konkurrenter Toms Gruppen har mange konkurrenter, deriblandt: Freia Marabou, ... Køb adgang for at læse mere

Toms Gruppen | Omverdensmodellen

[2]
Bedømmelser
  • 22-11-2011
    Fin opgave, men mangler lige det sidste.
  • 08-10-2010
    utrolig kort opgave.