Analyse af Toms
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 12
- 12
- 3041
Analyse af Toms
Analyse af Toms' strategiske planlægningsproces. Skrevet i 2008.
Lærers kommentar
"Meget udførlig og grundig præstation. Du inddrager mange og meget relevante modeller, hvilket naturligvis er rigtig godt! Du har sandsynligvis brugt rigtig meget tid på opgaven, og du kan med fordel skære lidt ned på gennemgangen af den enkelte model, og bruge ressourcerne på tydeligere at vise hvor og hvornår du analyserer og vurderer. Men der er ingen tvivl om, at det er en meget flot opgave, som har fortjent et 12 tal."
Indhold
Indholder bl.a.:
Værdikæde
SWOT/TOWS-analyse
Vækststrategier
Ansoffs vækstmatrix
Porteføljeanalyse
Bostonmodellen
Købsadfærd
Uddrag
Toms Gruppen A/S producerer, markedsfører og sælger chokolade og slik. De sælger både deres produkter i Danmark og i udlandet. Produktionen foregår på to fabrikker i Danmark og en fabrik i Sverige.
Toms Chokolade blev startet i 1924 af Hans Trojel og V. H. Meyer. I 1925 begyndte deres egen produktion af bolsjer, karameller og tyggegummi.
Toms værdikæde består af primæraktiviteter og støtteaktiviteter, som tilsammen skal give en værdi for kunden, som skal skabe vækst i sidste ende. Hvis produktet skaber værdi for kunden, vil kunden blive ved med, at købe produktet, og det giver Toms fortjeneste.
Toms primæraktiviteter er de vigtigste aktiviteter i virksomheden. Det er de aktiviteter, som er med til at fremstille den ydelse, som skal leveres til kunden.
primæraktiviteterne kan deles op i mere specifikke aktiviteter, alt afhængig af den konkrete branche og virksomhedens strategi. Her har jeg valgt at opdele Toms' værdikæde i; indgående logistik, produktion, udgående logistik, markedsføring & salg og service.
Indgående logistik rummer modtagelse og lagring ad de indkøbte råvarer og elementer.
Produktion omfatter designudvikling og produktion af chokolade, slik og emballage ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind