Toms | Strategisk analyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 10
  • 4135
  • PDF

Toms | Strategisk analyse

Opgaven indeholder brancheanalyse, SWOT analyse, værdikædeanalyse, vækststrategier og købsadfærd. Skrevet i 2009.

Uddrag

TOMS fabrikken blev grundlagt i 1924 af Hans Trojel og V.H. meyer. Det første år, så var det kun grossist for andre producenter, men i 1925 startede produktionen af bolsjer, karameller og tyggegummi. Siden da har virksomheden udviklet sig rigtig meget, deres sortiment er blevet meget større, og de har opkøbt en del virksomheder, så de nu også har en stor andel af markedet i Danmark.
1. For at kunne analysere TOMS interne og eksterne forhold, med henblik på at vurdere deres kernekom¬petencer, vil jeg først lave en SWOT analyse, derefter en branche analyse og til sidst vil jeg lave en værdikæde analyse.
SWOT-analyse... Køb adgang for at læse mere

Toms | Strategisk analyse

[20]
Bedømmelser
  • 13-04-2010
    Opgaven gav en bred indsigt i strategisk analyse. Skribenten havde mange relevante oplysninger, der matchede perfekt med den opgaveformulering, som vi selv havde fået udleveret. Specielt synes vi godt om deres SWOT-analyse, som specifikt tager fat i ´de væsentlige dele af TOMS stærke og svage sider, samt muligheder og trusler. Desuden gav værdikædeanalyse os en meget stor inspiration, idet den var meget omhyggeligt udført. Umiddelbart så vi ingen mangler i opgaven.
  • 21-09-2010
    Givet af Studerende på 1. år
    En fin opg. til studerende på gymnasier, er man på videregående el. på 3.år vil den ikke give meget hjælp
  • 30-04-2013
    jajajjajajajajjajajaajja
  • 13-03-2013
    Givet af HHX-elev på 2. år
    ...............................................................