Toms - omverdensmoddel, værdikæde og SWOT-analyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 2
  • 433
  • PDF

Toms - omverdensmoddel, værdikæde og SWOT-analyse

Opgaven indeholder en analyse af Toms vha. omverdensmodellen og en SWOT-analyse samt en analyse af deres værdikæde.

Uddrag

Opgave 1
Omverdensmodellen
Toms kundekreds er stødt faldende. Det danske slikmarked er faldet hele 10% på blot 2 år , hvilket er et resultat af den kulturelle udvikling Danmark går igennem. Forbrugerne bliver mere og mere opmærksomme på det sundhedsmæssige i deres fødevarer, og specielt i chokolade og andre former for slik. Borgerne tjekker fedtindholdet og hvor mange kalorier produktet indeholder. Det gør det svære for Toms at markedsfører deres brand og sælge deres ”Usunde” produkter. Så Toms er tvunget til at ændre deres produkter, men det er ikke ligefremt billigt, da deres leverandører i Elfenbenskysten går en svær økonomisk tid i møde, grundet af manglende investeringer i bla. landbrug . Mange af de tabte forbrugere er gået over til konkurrenterne. Toms har i lang tid været den danske originalitet, men de har mistet 2-3 % på markedet de sidste par år, til andre slikfirmaer. Det skal de selvfølgelig gøre bedre. En måde at vinde procenterne tilbage på, kunne være at lave noget nyt og spændende. Den administrerende direktør for Toms udtaler til... Køb adgang for at læse mere

Toms - omverdensmoddel, værdikæde og SWOT-analyse

[1]
Bedømmelser
  • 18-03-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd