SWOT Analyse af T Hansen (2006)

  • HHX 2. år
  • Erhvervscase
  • 10
  • 7
  • 1748
  • PDF

Synopsis: SWOT Analyse af T Hansen (2006)

Opgaven indeholder en SWOT analyse af T Hansen, skrevet til eksamenssættet i erhvervscase Januar 2006, og derudover gives der en præsentation af virksomheden, en række udvalgte problemstillinger samt løsninger undersøges, og der foretages en SWOT analyse.

De tre problemstillinger der fokuseres på i opgaven er:
1. Leverandører
2. Markedsføring
3. Målgruppe

Indhold

T-hansen
Erhvervscase
Virksomhedsbeskrivelse
Problemstillinger
De tre problemstillinger
Problem 1: Leverandører
Problem 2: Markedsføring
Problem 3: Målgruppe
Bilag
SWOT-analyse

Uddrag

"Virksomhedsbeskrivelse:
T. Hansen er et aktieselskab der blev grundlagt i 1991 i Middelfart. T. Hansen er ejet af Bent Jensen. De har i dag over 500 ansatte og butikskæde med omkring 76 butikker fordelt over hele landet.

De startede som postordre virksomhed med reservedele til knallerter, men i 1995 udvidede de deres sortiment med at sælge tilbehør til mobiltelefoner. Siden er det yderligere blevet udvidet med reservedele til biler og knallerter, autoudstyr og fyrværkeri.

Deres markeds- og konkurrenceform ligger under differentieret oligopol, da der er få store udbydere af reservedele på markedet.

Deres strategi og konkurrencesituation ligger under omkostningsleder, da T. Hansen har en stor andel af markedet og da de konkurrerer meget om prisen..."... Køb adgang for at læse mere

SWOT Analyse af T Hansen (2006)

[2]
Bedømmelser
  • 24-05-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Udemærket inspiration, mangler dog lidt for at ramme top karakter
  • 25-01-2017
    kunne godt bruges tak for det!