Strynhs leverpostej

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 7
  • 2314
  • PDF

Strynhs leverpostej

Opgave om Stryhns leverpostej. Opgaven kommer ind på følgende:

1. Marked og branche
2. Købs adfærd for familier der vælger fedtfattige produkter
3. Delmarkeder
4. Konkurrentanalyse
5. Markedsføring i samarbejde med krydderigrossist
6. Værdikædeanalyse
7. Forsyningskæden for Stryhn's

Uddrag

1. Marked og branche:
Stryhn's er i fødevarebranchen, da de sælger madvarer (pølser og leverpostej) til supermarkeder. De forhandler deres produkter til detailhandel butikker, grossister, og offentlige virksomheder, derfor befinder vi os både på producent markedet og på konsument markedet. Producentmarkedet omfatter de virksomheder Stryhn's sælger til. De detailhandel kæder som Stryhn's sælger til udgør mellemhandlermarkedet og de sælger det videre til den enkelte forbruger(KONSUMENT), som eksempel kan Føtex nævnes som en detaillist i Stryhn's distributionskæde. Stryhn's sælger også til de offentlige markeder, fx plejehjem og sygehuse, men også restauranter og kantiner. På konsument markedet, handler Stryhn's med supermarked kæder, og hvor det så i sidste ende er konsumenten der køber og bruger produktet.

Stryhn's SBUer:
Det kan diskuteres om Stryhn's har to eller tre SBUer, der er tale om leverpostej, pøler og evt. sylte. Vi vurderer ud fra de givne oplysninger at leverpostej og pølser er så stor en del af Stryhn's produktion at, de har egen ansvarlig ledelse, egne konkurrenter og kan planlægges særskilt, derfor er der tale om 2 SBUer. Sylte er dog så lille en del af Stryhn's produktion at vi har diskuteret om den... Køb adgang for at læse mere

Strynhs leverpostej

[1]
Bedømmelser
  • 22-03-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Den beskrivende del er god, ikke specielt dybdegående, ikke mange fagudtryk, men stadig god. Der er næsten ingen modeller plottet ind, (muligvis noget vi kun benytter os af)