Stryhn´s A/S

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 6
  • 1026
  • PDF

Stryhn´s A/S

Denne opgave er en mindre rapport om Stryhn's leverpostej. I afleveringen indgår bl.a. forretningsområder, delmarkeder og forsyningskæde.

Indhold

1. Hvilken branche er Stryhn's i? 2
2. Stryhn's SBU/forretningsområder 2
3. Stryhn's markedsposition 2
4. Købsadfærden for familier, som vælger fedtfattige produkter 3
Købsroller 3
Købsadfærdstype 3
Beslutningsproces 4
5. Stryhn's delmarkeder 4
6. Forsyningskæden for Stryhn's. 5
7. Eksportering til Norge og PEST analyse. 5
Political 5
Economical 6
Sociocultural 6
Technological 6

Uddrag

4. Købsadfærden for familier, som vælger fedtfattige produkter

Der findes nogle specielle baggrundsforhold for familier som køber fedtfattige produkter. Fx et funktionelt købemotiv, hvor familien har taget sig selv i, at de spiser for usundt og derfor beslutter sig for at købe fedtfattigt. Der kan også være tale om et socialt købemotiv, hvor familiens indkøber (moderen) ønsker at få opfyldt et socialt behov, ved at købe som de andre i hendes omgangskreds gør. Der er tre forhold som er med til at karakterisere og påvirke købsadfærden.

• Købsroller

Initiativ tager: I de fleste familier er det moderen som handler ind. Hun får initiativet fordi hun går op i sundhed.

Influent: Kan være moderens omgangskred, som f.eks. veninder og arbejdskollegaer som også er hoppet på den fedtfattige vogn og derigennem har påvirket moderen til at gøre det samme. Samtidig kan reklamer også komme ind i billedet og påvirke.

Beslutningstager: Det kommer an på hvem der står for det daglige indkøb. Lad os igen... Køb adgang for at læse mere

Stryhn´s A/S

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.