Strategisk analyse af Ecco
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 7
- 9
- 2030
Strategisk analyse af Ecco
Opgaven indeholder: Swotanalyse, værdikæde, PLC kurve, generisk strategi samt konkurrencemæssig position, vækststrategier nu og i fremtiden, portfølgeanalyse og blue ocean strategi.
Indhold
• Swotanalyse 3,4,5
• Værdikæde 6,7
• PLC kurve 8
• Generisk strategi/ konkurrencemæssig position 9
• Vækststrategier for Ecco nu og i fremtiden 10
• Portfølgeanalyse og blue ocean strategi 11,12
• Blue ocean 12
Uddrag
PLC kurve over Ecco's Produkter
Alle produkter har et ”Liv” der forløber gennem PLC kurven, Nogle produkter har en lang levetid og er efterspurgt længe, disse produkter er derfor lang tid om at komme igennem PLC kurven. Andre produkter har en kort levetid og er hurtig om at komme igennem PLC kurven.
Introduktion: Ecco E1 limited edition sneakers er en ny produktion af herresko, som er produceret i et begrænset antal, i et forsøg på at give Ecco et image og øge efterspørgslen på deres sko. Det er et nyt sats Ecco har gjort sig, og da denne sko er ny på markedet er den under introduktion.
Modning: Ecco City er en herre sko som har været på markedet forholdsvis længe, det er en populær herresko inde for Eccos produkter, og Ecco tjener godt på denne sko. Skoen er ved at nå sit toppunkt og er derfor i modning.
Nedgang: Da Ecco ikke oplyser hvilke sko der sælger knap så godt, har jeg valgt en sko jeg efter egen mening kunne forestille mig var i nedgang ren udseendemæssigt ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind