Start af virksomhed: Hitpaint | Case

  • EUD (og HG) 2. år
  • Erhvervsøkonomi
  • 10
  • 16
  • 1637
  • Word2003

Start af virksomhed: Hitpaint | Case

En caseopgave om start af virksomhed. Rapporten handler om kunstartikel-butikken Hitpaint.

Indhold

Indledning 3
Case 1: Markedssituationen 3
Case 2: Målgruppevalg & profilmålsætninger 7
Case 3: fordele og ulemper for medievalg 10
Case 4: Økonomi 12
Case 5 + 6 Intern planlægning 15
Konklusion. 16
Bilag 1 og 2

Uddrag

Indledning

Vi åbner en butik med det eksklusive navn Hitpaint. Hitpaint er en farvehandel med et bredt sortiment indenfor kunstnerartikler. Da vi undersøgte marked i Odder fandt vi ud at der er en stor interesse indenfor malerkunst. Vi har på baggrund af dette valgt udelukkende at koncentrere os om kunstnerartikler i denne rapport.

Case 1: Markedssituationen

Kunstnerartikler

Hitpaint er en ny form for farvehandel, hvor vi har nytænkning i fokus.
F.eks. internetsalg, konsulentbistand, udbringning af varer.

Ved åbning af ny butik er det vigtigt at analysere markedet. Vi har indhentet nøgletallene om Odder samt lavet et spørgeskema ved åbning af Hitpaint, vi kan hermed konstaterer at Odder har forholdsvis mange indbyggere 21.578 (mellemstor provinsby), samt forholdsvis høj indkomst.
Ved analysering af markedet kan man også benytte andre muligheder. Det kunne være Danmarks statistik og gallup... Køb adgang for at læse mere

Start af virksomhed: Hitpaint | Case

[2]
Bedømmelser
  • 11-11-2013
    Givet af Elev på 1. år
    god opgave....................
  • 25-05-2011
    Ganske udemærket opgave.