Starbucks Analyse

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 8
  • 2350
  • PDF

Starbucks Analyse

Analyse af målgrupper og deres købsadfærd, segmentering, fastlæggelse af konkurrencesituationen i Danmark, analyse af Starbucks samlede strategiske situation og analyse af relevante vækstmuligheder og de tilhørende parametermix. Den indeholder bl.a. segmentering, SWOT analyse, skydeskivemodel, brancheanalyse, PLC kurve, og de 4 p'er.

Uddrag

Opgave 1. Analyser og definer relevante målgrupper og beskriv deres købsadfærd.

Segmentering

Konsumentenheden – det potentielle marked
Konsumentenheden for Starbucks kaffe er stort set alle mennesker med en indkomst.

For at overskueliggøre segmenteringen vil jeg vælge de 3 segmenter jeg mener er mest relevante.

Geografiske
Urbanisering. Starbucks kaffe er dyrt og trendy, og de kunder der køber disse trendy varer finder man i storbyerne. Det er også en dyr kaffe, og derfor er der brug for at forretningen ligger et sted med mange mennesker. Starbucks konceptet egner sig ikke til mindre byer.
Kategorier: hovedstadsområdet, byer med over 100.000 indbyggere. (disse byer er Århus, Aalborg og Odense)

Adfærdsmæssige
Brugssituation. Hvornår og hvordan bruges pr... Køb adgang for at læse mere

Starbucks Analyse

[4]
Bedømmelser
  • 19-03-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    det er meget god. Den hjælper en med at komme igang ihvertfald.
  • 24-11-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Den er godt at have hvis man er gået i stå med ens opg
  • 21-01-2013
    God inspirations opgave
  • 12-04-2011
    Givet af HHX-elev på 2. år
    God inspiration, fint sprog, god opgave!