Starbucks Analyse
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 8
- 2350
Starbucks Analyse
Analyse af målgrupper og deres købsadfærd, segmentering, fastlæggelse af konkurrencesituationen i Danmark, analyse af Starbucks samlede strategiske situation og analyse af relevante vækstmuligheder og de tilhørende parametermix. Den indeholder bl.a. segmentering, SWOT analyse, skydeskivemodel, brancheanalyse, PLC kurve, og de 4 p'er.
Uddrag
Opgave 1. Analyser og definer relevante målgrupper og beskriv deres købsadfærd.
Segmentering
Konsumentenheden – det potentielle marked
Konsumentenheden for Starbucks kaffe er stort set alle mennesker med en indkomst.
For at overskueliggøre segmenteringen vil jeg vælge de 3 segmenter jeg mener er mest relevante.
Geografiske
Urbanisering. Starbucks kaffe er dyrt og trendy, og de kunder der køber disse trendy varer finder man i storbyerne. Det er også en dyr kaffe, og derfor er der brug for at forretningen ligger et sted med mange mennesker. Starbucks konceptet egner sig ikke til mindre byer.
Kategorier: hovedstadsområdet, byer med over 100.000 indbyggere. (disse byer er Århus, Aalborg og Odense)
Adfærdsmæssige
Brugssituation. Hvornår og hvordan bruges pr... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind