Starbucks i Danmark
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 16
- 5423
Starbucks i Danmark
Meget omfattende opgave om Starbucks' muligheder i Danmark. Følgende opgaver bliver grundigt besvaret:
Opgave 1 - Målgruppe for Starbucks i Danmark
Opgave 2 – konkurrencesituationen for Starbucks i Danmark
Opgave 3 - Samlede strategiske situation
Opgave 4 – vækstmuligheder samt tilhørende parameterindsats
Elevens kommentar
Almindelig aflevering, som er blevet brugt til eksamen for akademiuddannelser. Så niveauet er lidt over hvad man normalt laver på HHX.
Uddrag
Opgave 1 - Målgruppe for Starbucks i Danmark
Når man skal finde frem til den bedst mulige målgruppe for Starbucks i Danmark er der en række kriterier jeg har vurderet om havde relevans for definitionen for målgruppen til Starbucks. Køn er ofte et kriterier man ofte tager med i sin vurdering, men som jeg her har udeladt, da Kaffe er et produkt man ikke kan sige anvendes mere af det ene køn end af det andet. I hvert fald var der andre kriterier der var langt mere relevante såsom urbanisering og brugssituation. Når jeg mener urbanisering er vigtig som kriterium er det fordi jeg vurderer at det er vigtigt at kigge på om en forbruger anvender Kaffe som en nødvendighed for dagligdagen eller om Kaffe anvendes som noget hyggeligt og noget socialt. Som figuren i teksten viser, drikker næsten 80 % kaffe om morgenen , hvilket for mange er nødvendigt og ikke noget de gør for hyggen. Urbanisering er vigtigt, da Starbucks ikke egner sig til små byer til at starte op med... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind