Sportmaster | Analyse
- HHX 1. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 7
- 1174
Virksomhedsanalyse: Sportmaster | Analyse
Valg af SPORT-MASTER:
Vi har valgt sportskæden SPORT-MASTER, fordi det er en af landets førende inden for sit fag. SPORT-MASTER er kendt af alle og deres butikker ligger steder hvor vi kommer (Storcenteret i Randers).
SPORT-MASTER er bygget op omkring Linieprincippet det vil sige at alle i virksomheden har en klar opgave. Ulempen ved Linieprincippet er at den enkelte medarbejder ikke kommer til at vise alle sine kvaliteter da opgaven altid er fast og den samme.
Opgaven er skrevet i 2004.
Indhold
Organisationsplan
SWOT- analyse:
Forklaring af SWOT – analyse:
Konklusion
Købemotiver:
Årsager til køb i SPORT-MASTER:
Købe- og forbrugsvaner:
Købsadfærd
Købsprocessen
Målgruppe
Segmenteringskriterier
Uddrag
Maslows behovspyramide
1. Behov
Som det ses på ovenstående tegning dækker kategori 1 fysiske behov. Inde under denne kategori befinder tøj sig, og det er det SPORT-MASTER forhandler, men samtidig dækker de også behov indenfor kategori 4 som er ego. Ego behovet bliver dækket da SPORT-MASTER forhandler kvalitets mærke tøj så man udadtil kan se at man er med på moden. Til sidst dækker SPORT-MASTER også kategori 5 som er selvrealisering. Dette behov bliver dækket ved at SPORT-MASTER arrangerer ekstreme ture i form af ”wild water rafting”, bjergbestigning og rapelling ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind