Sportmaster | Analyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 7
  • 1174
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Sportmaster | Analyse

Valg af SPORT-MASTER:

Vi har valgt sportskæden SPORT-MASTER, fordi det er en af landets førende inden for sit fag. SPORT-MASTER er kendt af alle og deres butikker ligger steder hvor vi kommer (Storcenteret i Randers).

SPORT-MASTER er bygget op omkring Linieprincippet det vil sige at alle i virksomheden har en klar opgave. Ulempen ved Linieprincippet er at den enkelte medarbejder ikke kommer til at vise alle sine kvaliteter da opgaven altid er fast og den samme.

Opgaven er skrevet i 2004.

Indhold

Organisationsplan
SWOT- analyse:
Forklaring af SWOT – analyse:
Konklusion
Købemotiver:
Årsager til køb i SPORT-MASTER:
Købe- og forbrugsvaner:
Købsadfærd
Købsprocessen
Målgruppe
Segmenteringskriterier

Uddrag

Maslows behovspyramide

1. Behov
Som det ses på ovenstående tegning dækker kategori 1 fysiske behov. Inde under denne kategori befinder tøj sig, og det er det SPORT-MASTER forhandler, men samtidig dækker de også behov indenfor kategori 4 som er ego. Ego behovet bliver dækket da SPORT-MASTER forhandler kvalitets mærke tøj så man udadtil kan se at man er med på moden. Til sidst dækker SPORT-MASTER også kategori 5 som er selvrealisering. Dette behov bliver dækket ved at SPORT-MASTER arrangerer ekstreme ture i form af ”wild water rafting”, bjergbestigning og rapelling ... Køb adgang for at læse mere

Sportmaster | Analyse

[7]
Bedømmelser
  • 13-12-2004
    Jeg syntes opgave er godt skrevet, og den har hjulpet mig meget med og skrive om Sportmaster
  • 26-11-2009
    rigtig godt opgave. lidt for meget direkte fra nettet. men rigtig godt.
  • 20-04-2017
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Elendig - ikke noget indhold ud over swot som ikke er omfattende
  • 22-04-2015
    copy past fra Sportmaster hjemmesiden