Spanien | Kulturprojekt
- HHX 3. år
- Afsætning A
- Godkendt
- 9
- 1632
Spanien | Kulturprojekt
Opgaven indeholder et kulturprojekt omhandlende den merkantile kultur, forretningskulturen og forbrugerkulturen i Spanien.
Karakteren 12 er givet som en samlet karakter for rapporten og en præsentation.
Indhold
Den merkantile markedskultur 2
Religiøse forhold 2
Værdier og normer 2
Individualisme og fællesskab 3
Andre forhold 4
Forretningskultur 4
Stat og erhvervsliv 4
Organisationsforhold 5
Forretningsmoral 5
Omgangsformer 5
Tidsbegrebet 6
Tiltale og forretningsetikette 6
Påklædning 7
Forbrugerkultur 7
Familieform 8
Arbejdsdeling 8
Købekraft og forbrugerpræferencer 8
Uddrag
Den merkantile markedskultur
Markedskulturen er de almindelige kulturforhold som findes i et land eller et område, markedskulturen er dannet ud fra historiske og ideologiske forhold. Den merkantile kultur beskæftiger sig ikke med generelle forhold, men med de kulturelle forhold som angår handel og markedsføring, altså de forhold som er vigtige, for virksomheder som ønsker at eksportere til det pågældende land. Den merkantile markedskultur giver landet eller området sit særpræg.
Religiøse forhold
Den mest udbredte religion i Spanien er katolicisme, som også er den officielle statslige religion. Katolikkerne udgør ca. 94% af den spanske befolkning, men kun ca. 25% af disse katolikker deltager regelmæssigt i kirkelige begivenheder, dette tyder altså på, at de spanske katolikker har et afslappet forhold til deres religion.
Muslimer udgør ca. 2,5% af befolkningen, dette kan forklares ved, at nogle af de spanske øer i 1400-tallene var koloniseret af arabere. På dette tidspunkt herskede en høj grad af religiøs tolerance, da jøder, kristne og muslimer levede side om side i udviklingen af videnskab, medicin og filosofi.
Værdier og normer
I Spanien kan man forvente at butikker og lignende har lukket fra klokken 14 til 17 om eftermiddagen, her holder det spanske folk siesta. De ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind