Soundanalyse af Hallelujah

  • STX 2.g
  • Musik A
  • 10
  • 4
  • 995
  • PDF

Soundanalyse af Hallelujah

Soundanalyse af Leonard Cohens udgave af Hallelujah og Bonos coverversion af sangen.

En soundanalyse af to forskellige udgaver af sangen Hallelujah. Der er henblik på panorering, lagdeling og dybde.

Uddrag

Leonard Cohen - Hallelujah
Leonard Cohens udgave af Hallelujah er et smukt, storladen og højtideligt nummer. Instrumentationen er: vokal, kor, trommer, bas, keyboard x 2 og guitar x 2.
Guitar x 2 ligger fjernt og er meget svage i forhold til de andre instrumenter som spiller, hvor bassen ligger længere fremme i lydbilledet, men i forhold til trommerne og keyboardet, er de efter lead sangen de mest nærværende instrumenter i sangen. Trommerne ligger meget i toppen, og skiller sig ud fra de andre instrumenter i sangen.
Vokalen er meget nær, og der er meget rumklang i hans stemme. Hans stemme er mørk og dyb, og han synger i et meget langsomt tempo. Der er mere ...

---

Bono - Hallelujah
Bonos udgave af Hallelujah er meget anderledes fra Leonard Cohens. Den er lidt mystisk, og meget elektronisk. Jeg synes generelt at den er lidt anderledes i forhold til meget andet musik.
Instrumentationen er: Vokal i vers og omkvæd, kor, trommer, blæseinstrument,... Køb adgang for at læse mere

Soundanalyse af Hallelujah

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.