SRP om Soul-made i Dansk A og Afsætning A

  • HHX 3. år
  • SRP (Afsætning A, Dansk A)
  • 12
  • 31
  • 8364
  • PDF

SRP om Soul-made i Dansk A og Afsætning A

SRP om tøjfirmaet Soul-made i Dansk A og Afsætning A. Her svares der bl.a. på spørgsmål om fremtiden for dansk modedesign - herunder Soul-made og hvad der specifikt kendetegner den niche dansk og skandinavisk design har opbygget.

Studienets kommentar

Opgaven kan virke lidt uoverskuelig, da der mangler en indholdsfortegnelse.
Du kan også få hjælp til dit Studieretningsprojekt i SRP-bogen. Her guider vi dig i alt fra emnevalg og faglige metoder til opbygning af opgaven.
Få den bedste hjælp til SRP med SRP-bogen.

Indhold

- Abstract
1. Indledning
2. Virksomhedsbeskrivelse
3. Det dansk/ skandinaviske modedesign
4. Den dansk/ skandinaviske niche
5. Branchens vækstmuligheder
6. Parametermikset for Soul-made
- Produktet Soul-made
- Promotion for Soul-made
- Prisen for Soul-made tøj
- Distributionen
7. Hvordan dansk/skandinavisk design kan bibeholde sin status
8. Analyse af trusler for branchen
9. Analyse af målgruppe for Soul-made
11. Vurdering af fremtiden for dansk/skandinavisk design
12. Vurdering af specifikke kendetegn for den dansk/skandinaviske niche
- Litteraturliste

Uddrag

1. Indledning

Tøj er ikke mere bare tøj. Tøj er et udtryk. Et udtryk for personlighed, smag, politiske holdninger og stil. Soul- made er mere end blot det varme tøj til vinteren, det er et signalement til andre om hvilke ting der betyder mest for køberen, ved at kende en historie, en branche, et mærke og ikke mindst mennesket bag.
Jeg har fået til opgave at beskrive fremtiden for dansk design, herunder Soul-made og hvad der specifikt kendetegner den niche dansk og skandinavisk design har opbygget.
Jeg vil med en virksomhedsbeskrivelse og en analyse af designet beskrive dansk og skandinavisk modedesign, tendenserne og den niche os skandinaver har fået skabt for os selv, via vores design.

Herunder vil jeg komme nærmere ind på en analyse af branchens vækstmuligheder. I min analyse vil jeg analysere hvilke vækststrategier Soul-made hidtil har benyttet og fremtidige muligheder for større vækst. Jeg vil også anvende parametermikset til analyse af Soul-made.
Jeg vil analysere det danske og skandinaviske design, dets status hjemme og i udlandet samt hvordan det hidtil har været muligt at holde fast i den status og den eksklusive forestilling om det skandinaviske design. Herunder vil jeg også finde de største trusler for denne branche og måske hvordan disse kan minimeres, herunder vil jeg benytte SWOT- og TOWS- analyserne.
Jeg vil analysere målgruppen, hvorfor netop denne gruppe af befolkningen, deres eventuelle købsmønstre, motiver o. lign. Herefter vil jeg analysere Soul-mades kommunikation til målgruppen og hvilke andre muligheder for kommunikation der foreligger.
Til sidst vil jeg vurdere min beskrivelse og altså vurdere fremtiden for det danske design- herunder Soul-made, jeg vil også vurdere hvad der kendetegner den danske og skandinaviske niche designet har opbygget.

(...)

Promotion for Soul-made:
De anvender få forskellige former for promotion, den hyppigste form ses i reklamemediet månedsbladene for kvinder, hvilket giver stor demografisk selektivitet på de ønskede målgrupper, dog giver dette også lang bestilling og leveringsfrist .
Ved hjælp af Soul-mades agenter i de forskellige lande, benytter de PR og personligt salg. Deres agenter tager ud til ny opstartede såvel som gamle butikker og viser dem tøj, med formål at få dette ind i butikken, forudsat butikken ligeledes har det rette image for Soul-made. Public Relations består af informationsformidlingen til virksomheden eller enkeltpersonen, dette har til formål at opnå ikke-betalt omtale til støtte for Soul-mades image og afsætning, hvor også det personlige salg har til formål at opretholde et salg, opnå et nysalg eller få gode relationer til kunderne
Ved hjælp af reklame billeder på Soul-mades hjemmeside sender de også et signal om renhed elegance og formår udmærket at få det rå og feminine udtryk med på billederne, såvel som i tøjet .
Disse billeder er kommercielle da de viser tydeligt hvad der reklameres for. På billede 1, ses et foto af hele kroppen, da det både er bluse og bukser, der her reklameres for, på billede 2 vises ligeledes kun det der reklameres for, altså kun blusen, da billedet er taget af halvdelen af kroppen. Begge billeder vises i meget rolige farver, hvilket giver en større elegance og modenhed til billederne. På Billede nummer 2 er baggrunden blå, hvilket fremme koncentration til kvinden og det tøj hun har på, denne farve er også afslappende og ved hjælp af denne farve kan man symbolisere kvalitet i reklamen og ikke mindst i produktet. Dog udstråler reklamerne ikke direkte, det er Soul-made der bliver reklameret for.
Afsenderne af disse reklamer er først og fremmest Soul-made, da det er denne virksomhed der er ejere af produkterne, det er også bladet WOMAN, som disse reklamer er blevet vist i, dette signalerer også hvilken målgruppe Soul-made ønsker... Køb adgang for at læse mere

SRP om Soul-made i Dansk A og Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.

Materialer relateret til SRP om Soul-made i Dansk A og Afsætning A.