Serie-, parallel- og blandede forbindelser | Teknologi C

  • EUD (og HG) 3. år
  • Teknologi C
  • 9
  • 11
  • 747
  • PDF

Rapport: Serie-, parallel- og blandede forbindelser | Teknologi C

Indledning:

Jeg har fået til opgave at lave en rapport på baggrund af de oplysninger og målinger som jeg har lavet i forbindelse med Serie, Parallel og blandede forbindelser opgaverne! Tegningerne af de opstillinger som jeg har brugt er på forsiden, og alle mine målinger kommer i næste afsnit!

Problemformulering:

Serie-forbindelser:
Hvorfor er målingerne ikke de sammen som udregningerne?
Hvordan opfører strømmen? Modstanden? Effekten? Og Spændingen sig?
Hvorfor er ændre spændingen sig f. eks fra til ?

Parallel-forbindelser:
Hvorfor er modstand så forskellig fra og ?
Hvorfor er strømmen så forskellig fra og ?
Hvorfor er spændingen altid den samme?

Blandede-forbindelser:
Hvorfor er der ikke noget der er ens i en blandet-forbindelse?
Hvad er forskellen på en Blandet, Parallel og serie-forbindelse?
Hvad kendetegner en Blandet-forbindelse?

Indhold

Indholdsfortegnelse: 2
Indledning: 3
Problemformulering: 3
Formel (ark)~(cirkel) 4
Mine beregninger og beskrivelser af: serie-forbindelser 5
Del-konklusion af serie-forbindelsen: 6
Mine beregninger og beskrivelser af: parallel-forbindelser 7
Del-konklusion af parallel-forbindelsen: 8
Mine beregninger og beskrivelser af: blandede-forbindelser 9
Del-konklusion af blandede-forbindelser: 10
Konklusion af hele min rapport: 11
Kilder: 11
Links: 11

Uddrag

Mine Beregninger og Beskrivelser af: Blandede-forbindelser



Opgave 3: Mål modstand og effekt i kredsen:

Jeg bruger denne grundformel til mine udregninger:

(Med hensyn til: I1 så bruger jeg I plus eller Minus fordi det er det samme.)





*MODSTAND *EFFEKT
Her udregner jeg modstanden Her udregner jeg effekten






Dette er så de endelige udregninger:... Køb adgang for at læse mere

Serie-, parallel- og blandede forbindelser | Teknologi C

[3]
Bedømmelser
  • 21-04-2010
    meget god virker utrolig godt udarbejder_D-dD_d_D_D_
  • 26-08-2011
    Givet af Lærerstuderende på 4. år
    Knap så god som overskriften antyder
  • 01-01-2016
    Dårlig og mangelfuld