Samtalekøkkenet - Afsætning - Tværgående case

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 7
  • 1826
  • PDF

Samtalekøkkenet - Afsætning - Tværgående case

Tværgående case fra afsætning 1 Systime bogen.

Opgaven handler om samtalekøkkener og der er 4 spørgsmål:
- Dokumentation for udviklingen inden for salg af køkkener i de seneste tre år.
- Redegørelse for købsbeslutningsprocessen for købet af et nyt køkken i en familie (husk at opstille forudsætninger).
- Analyse af hvordan et marketingmix kan se ud for to forskellige familietyper.
- Diskussion af hvilke strategiske beslutninger, der har betydning for overlevelse i branchen.

Afsætning 1 (A) af Michael Bregendahl m.fl., tværgående cases, samtalekøkkenet

Lærers kommentar

Mange gode data og kilder som du anvender godt. Super med Mosaic til målgrupperne. Du må også gerne benytte Porters konkurrencestrategier og konkurrencemæssige positioner. Men fint at du bruger Blue Ocean teorien.

Elevens kommentar

Benyt Porters konkurencestrategier og konkurrencemæssige positioner.

Uddrag

1. I Danmark findes der en speciel kultur med, at vi foretrækker at blive hjemme og spise frem for at gå på restaurant. Når vi får gæster, vil vi gerne vise vores hjem frem, og det gøres bedst ved at invitere dem hjem til middag.
Stuen er et samlingspunkt for familien, men den har udviklet sig til at være en lille biograf. Der er kommet større fjernsyn, og alle stolene vender hen mod fjernsynet. Derfor er køkkenet blevet det nye samlingspunkt, hvor det er muligt at være sammen udenfor “husalteret”. Her kan man hjælpes ad med at lave mad, og kan efterfølgende sidde og føre samtaler med hinanden, mens man spiser... Køb adgang for at læse mere

Samtalekøkkenet - Afsætning - Tværgående case

[2]
Bedømmelser
  • 24-01-2016
    Givet af HHX-elev på 3. år
    God opgave, med massere af inspiration til at lave en god opgave
  • 22-09-2013
    Givet af HHX-elev på 2. år
    rigtig god inspiration