SOP om Harrods | Afsætning A og Engelsk A

  • HHX 3. år
  • SRP (Engelsk A, Afsætning A, SOP)
  • 12
  • 31
  • 8803
  • PDF

SOP om Harrods | Afsætning A og Engelsk A

SOP i Afsætning A og Engelsk A om stormagasinet "Harrods" i London, som bl.a. vil undersøge, hvordan det har formået at være så succesfulde og herunder undersøge deres markedsføring, samt give en omfattende virksomhedsbeskrivelse af firmaet.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Indledning Side 4
Kortfattet virksomhedsbeskrivelse Side 5
Analyse af hjemmesiden Side 6
- Marketingsmæssig analyse Side 6
- Sproglig analyse Side 8
- Delkonklusion Side 11
Definition af målgruppe Side 12
- Delkonklusion Side 13
Målgruppernes købsadfærd Side 13
- Delkonklusion Side 16
De 4 P'er Side 16
- Produkt Side 17
- Pris Side 19
- Place (distribution) Side 20
- Promotion Side 22
- Vurdering af brugen af de 4 P'er Side 23
Konklusion af hele opgaven Side 25
Litteraturliste og kildefortegnelse Side 26
Bilag Side 30

Uddrag

"Indledning:
”Omnia Omnibus Ubique”, også oversat –”All things for all people, everywhere” .
Harrods er i dag et anerkendt stormagasin, hvor næsten kun fantasien sætter grænser for, hvad der er til rådighed. Historierne om salg af eksotiske dyr vandrer stadig fra mund til mund. Harrods fungerer i bedste velgående trods op til flere skift af ejere, og stormagasinet formår at tiltrække ikke blot det britiske marked, men også kunder fra hele verden.

Historien om deres eventyrlige indretning og uforglemmelige afdelinger, der tilbyder alt fra mad, tøj og tasker til kosmetik, dyr og møbler, lever i bedste velgående, og det stopper ikke her.

Hvordan har Harrods formået at være så succesfulde trods bombeangreb og royale sammenstød? Og hvorfor vil man betale så mange penge for at besøge Harrods eller bare handle der? Hvordan er deres måde at markedsføre sig på? Og hvordan tiltrækker Harrods sine kunder samtidig med, at de forbliver ét af Londons vidundere er interessant for den britiske befolkning, men også for andre virksomheder specielt andre stormagasiner?

I min opgave omkring Harrods vil jeg kort opsummere og redegøre for deres historie. Ydermere vil jeg analysere deres hjemmeside www.harrods.com med henblik på den marketingsmæssige virkning.

Dernæst vil jeg inddrage, hvordan deres sprogbrug påvirker hele udfaldet. Jeg vil desuden redegøre for målgruppen ud fra min foretagne analyse af deres hjemmeside. Til sidst vil jeg foretage en diskussion af målgruppens købsadfærd og analysere og vurdere brugen af de 4 P'er i henhold til målgruppen."... Køb adgang for at læse mere

SOP om Harrods | Afsætning A og Engelsk A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til SOP om Harrods | Afsætning A og Engelsk A.