SOP om Naked Fruit | Afsætning A og Dansk A

  • HHX 3. år
  • SRP (Dansk A, Afsætning A, SOP)
  • 10
  • 23
  • 5592
  • PDF

SOP om Naked Fruit | Afsætning A og Dansk A

SOP'et indeholder en beskrivelse af virksomheden Naked Fruit, samt analyse af promotionparametre, målgruppe og andre relevante markedsforhold - Opgaven er skrevet i fagene Afsætning A og Dansk A.

Opgaveformulering

Du bedes udarbejde en virksomhedsbeskrivelse af Naked Fruit A/S, herunder virksomhedens parametermix.

Dernæst bedes du analysere Naked Fruits målgruppe, samt relevante markedsforhold.

Dernæst bedes du analysere Naked Fruits anvendelse af promotionsparameteren. Heri skal indgå en reklameanalyse af selvvalgt reklamemateriale.

Afslutningsvis bedes du vurdere Naked Fruits promotion og diskutere, hvordan virksomheden evt. kan forbedre dens promotion overfor målgruppen.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

1. The Abstract 3
2. Indledning 3
3. Problemformulering 4
4. Metodeafsnit 4
5. Virksomhedsbeskrivelse: 5
6. Virksomhedens parametermix: 6
6.1 Produkt: 6
6.2 Place(Distribution): 7
6.3 Pris: 7
6.4 Promotion: 7
7. Analyse af virksomhedens målgruppe: 7
7.1 Segmentering 8
7.2 Størrelse 10
7.3 Mulighed for bearbejdning (medier og distibutionskanaler) 11
7.4 Udgifter ved bearbejdning 13
7.5 Konkurrenceformen i segmentet 14
8. Analyser og vurdering af virksomhedens anvendelse af promotionsparameteren: 15
8.1 Sales Promotion 15
8.2 PR 15
8.3 Reklame(analyse og vurdering): 15
9. Diskussion om hvordan Naked Fruit evt. kan forbedre deres promotion overfor målgruppen: 18
10. Konklusion 22
Kildeliste: 24
Bøger: 24
Internet kilder: 24
Bilag 1 – Markedsandele 26

Uddrag

2. Indledning
Økologien blev første gang afprøvet i 1900-tallet, men først i 1960'erne blev økologien genoptaget som en videnskabelig gren.

I det nye årtusinde skifte er det økologiske marked vokset hastigt, idet der bliver langt større vægt på miljø og sundhed.

Ørbæk Mostfabrik er en 4. generations Mostfabrik, som blev grundlagt i 1938 . Konkurrencen på deres nuværende marked er vokset, og de har derfor set på nye måder at udvide. I 2006 åbnede de 2 brødre, som også ejer Ørbæk Mostfabrik, Naked Fruit, med henblik på at udvide deres markedsandel.

Naked Fruit producere ren frugt- og grøntsagssaft, som kun er varmebehandlet ved tapning, så produktet ikke behøves at opbevares på køl.

Deres produkter er ikke økologiske, men er uden nogen form for tilsætningsstoffer. Naked Fruit har oplevet stor vækst siden lanceringen, og dette skyldes ikke mindst deres ”Get Naked” kampagne... Køb adgang for at læse mere

SOP om Naked Fruit | Afsætning A og Dansk A

[7]
Bedømmelser
  • 29-11-2010
    -Det er godt at opgaven er så detaljeret. - Selve måden at starte SRP'en på. - Nej, jeg synes opgaven er okay god.
  • 15-02-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    meget fin.. skulle kun bruge noget af den, men det kunne jeg til gengæld også bruge godt :)
  • 28-02-2012
    fiiiiiiiiiiiiiiiiiin opgave
  • 08-03-2011
    Fin opgave - gav mig inspiration til min egen opgave!

Materialer relateret til SOP om Naked Fruit | Afsætning A og Dansk A.