Pilgrim | Analyse | Internationalisering

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 8
  • 2169
  • PDF

Pilgrim | Analyse | Internationalisering

Jeg har i min opgave valgt at tage udgangspunkt i den danske virksomhed Pilgrim, som i dag har aktiviteter i mange forskellige lande verden over.
Blandt markederne Pilgrim befinder sig på, har jeg valgt to forskellige kulturer, som jeg vil foretage en sammenlignende analyse af ved at koncentrere mig om business to business markedet på baggrund af Geert Hofstedes kulturteori.
Udover dette vil jeg analysere og vurdere Pilgrims eksportberedskab, internationaliseringsproces samt evne til at klare de to kulturers individuelle udfordringer på markedet.
De valgte kulturer er Kina og Tyskland.

Indhold

Kort introduktion af Pilgrim
Kort analyse af Pilgrims internationaliseringsproces:
Tyskland
Kendetegn ved den tyske markedskultur:
Største udfordringer på det tyske marked:
Kina
Kendetegn ved den kinesiske markedskultur:
Største udfordringer på det kinesiske marked:
Pilgrims håndtering af udfordringerne på de to markeder:
Kilder

Uddrag

Kort introduktion af Pilgrim
Smykkefirmaet Pilgrim befinder sig i dag på knap 50 lande verden over. Deres sortiment består af et stort udvalg af modesmykker, som hver sæson opgraderes med nye kollektioner, samt et udvalg af solbriller og ure. Derfor ligger Pilgrims smykker i den lidt billigere ende af prisskalaen for smykker, men er på grund af ellers gode materialer og særpræget design alligevel langt fra at være såkaldte ”discount” smykker.
Virksomheden sælger deres smykker gennem deres egne forretninger verden over, eller gennem forretninger som har Pilgrims udvalg af smykker i deres butik blandt andre mærker samt franchisebutikker.
Derfor kan man sige at Pilgrim både befinder sig på B2B og B2C markedet.

Kort analyse af Pilgrims internationaliseringsproces:
Pilgrim efterlader ikke mange informationer om deres internationaliseringsproces o. lign. på deres hjemmeside. Men ud fra de informationer jeg har fundet blandet med mit tidligere kendskab til virksomheden, vurderer jeg Pilgrims internationalisering til at have foregået stille og roligt i faser for først nu i de seneste 10 år måske at begynde at slå rigtigt igennem og have stor succes på... Køb adgang for at læse mere

Pilgrim | Analyse | Internationalisering

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.