SRO: Intern strategisk analyse af Aston Martin | Afsætning A og Engelsk A

  • HHX 2. år
  • Engelsk A (Afsætning A, SRO)
  • 12
  • 16
  • 3698
  • PDF

SRO: Intern strategisk analyse af Aston Martin | Afsætning A og Engelsk A

Opgaven indeholder en opgave med en intern strategisk analyse bestående af en SW-Analyse. En analyse af de relevante forhold på den engelske bilmarked samt en detaljeret analyse af målgruppevalg til Aston Martin produkter.

Lærers kommentar

Fremragende, dog mangler kildekritik.

Elevens kommentar

Kildekritik mangler, men opgaven var så gennemarbejdet at det ikke ville trække ned til et 10-tal.
Bemærk: alle kilder ligger i opgaven, så en kildekritik kan nemt og hurtigt udarbejdes.

Studienets kommentar

En opgave i stort set kun afsætning. Denne type opgave vil ikke blive godkendt af alle engelsk-censorer. Dermed ikke eksemplarisk ift. SRO/SRP, men god inspiration til en opgave om Aston Martin.

Indhold

Indledning 3
Kapitel 1: Intern strategisk analyse 4
SW-Analysen 4
Aston Martins idé 5
Aston Martins primæraktiviteter 6
Kapitel 2: Analyse af relevante forhold på det engelske bilmarked 8
Kulturelle forhold 8
Sociale forhold 9
Personlige forhold 9
Psykologiske forhold 9
Kapitel 3: Målgruppevalg til Aston Martin DB9 Coupe 11
Konklusion 13
Litteraturliste 14
Bilag 16

Uddrag

Indledning
Aston Martin er et luksuriøst produkt til de velhavende folk. I gennem 100 år har de leveret sportsvogne af højeste kvalitet og design, de har udvidet deres markeder og har i dag forhandlere over hele verden. Power, Beauty og Soul er nøglerne bag det eksklusive brand, som ved at satse på kvalitet og design, frem for masseproduktion og billige priser, har skabt et helt unikt produkt som ingen konkurrenter matcher. I opgaven vil jeg udarbejde en intern, strategisk analyse af Aston Martin, hvor virksomhedens stærke og svage sider samt idé/vision bliver belyst. Aston Martins primæraktiviteter bliver analyseret og vurderet for at give et indblik i de værdier der gør produkterne så unikke. Derefter vil jeg på baggrund af markedsføringen af en Aston Martin model, foretage en analyse af de relevante forhold på det engelske bilmarked hvor klassesystemet og andre samfundsmæssige forhold blive inddraget. I analysen vurderer jeg de relevante forhold på det engelske bilmarked, som påvirker købsadfærden. På baggrund af analysen vil jeg vurdere, beskrive og begrunde en relevant målgruppe til modellen. Gennem hele opgaven vil engelske tekster blive benyttet... Køb adgang for at læse mere

SRO: Intern strategisk analyse af Aston Martin | Afsætning A og Engelsk A

[1]
Bedømmelser
  • 26-09-2013
    super opgave, download den

Materialer relateret til SRO: Intern strategisk analyse af Aston Martin | Afsætning A og Engelsk A.