SRO: Branding belyst ved Heineken reklame | Dansk A og Afsætning A

  • HHX 2. år
  • SRO (Dansk A, Afsætning A)
  • 10
  • 11
  • 3156
  • PDF

SRO: Branding belyst ved Heineken reklame | Dansk A og Afsætning A

Problemformulering
Redegør for begrebet branding.
Analyser med udgangspunkt heri en selvvalgt reklamefilm. Overvej herunder virksomhedens formål og mål samt reklamefilmens virkemidler.
Vurder reklamefilmens gennemslagskraft i forhold til målgruppe.

Elevens kommentar

Rigtig god opgave, manglede kun nogle få justeringer.

Indhold

1 Indledning 1
2 Branding 2
3 Reklameanalyse 3
3.1 Indlednings 3
3.2 Kommunikation modellen 3
3.2.1 Afsenderen 3
3.2.2 Kodning 3
3.2.3 Budskab 4
3.2.4 Medier 4
3.2.5 Afkodning 4
3.2.6 Modtager 4
3.2.7 Reaktion 4
3.2.8 Tilbagemelding 5
3.2.9 Støj 5
3.3 AIDA 5
3.3.1 Attention 5
3.3.2 Interest 5
3.3.3 Desire 5
3.3.4 Action 5
3.4 Budskab 6
3.5 Målgruppe 6
3.6 Perspektivering 6
3.7 Konklusion. 6
4 Konklusion 6
5 Kildeoversigt 7
6 Bilag 8
6.1 Bilag 1 8
6.2 Bilag 2 9

Uddrag

1 Indledning
Jeg har valgt at lave en reklame analyse om en reklame film fra Heineken. Jeg vil lave en reklame analyse, hvor jeg finder ud af hvilke hoved formål reklamen havde, og hvad Heineken villa have ud af deres reklame. Jeg vil finde ud af om de har nået deres målgruppe, og de har fået det ud af dem, som de ville. Om den har fået den effekt, som Heineken havde tænkt sig. Jeg syntes det er interessant og finde ud af om den, har ramt andre end sin målgruppe, eller om det er en meget snævre reklame, som kun lige har ramt sin målgruppe.

Jeg vil forklare begrebet branding, og finde betydningen af det. Jeg vil finde ud hvad det betyder for virksomheder, og om hvor vigtigt det er for virksomhederne at have skabt et godt brand. Jeg vil prøve at se hvor udbredt produkt placement er blevet, og om det er noget som tager til de kommende år, eller om det stopper nu, med antallet er produkt placement i film.

2 Branding
Branding er ligesom markedsføring. Branding er at fremstille sit produkt og vise offentligheden sit produkt. Når man brander noget, vil man have folk til at købe ens produkt, og hvad vil have folk til at bruge ens produkt. Firmaer bruger mange forskellige måder til at brande deres produkt. Heineken bruger branding på forskellige måder. De har lavet deres reklamefilm, som de startede med at sende på fjernsynet. Der var så nogen som syntes at den var rigtig god, og de begynde at sprede den på diverse blogs og internet sider. Nu er den så blevet verdens kendt og folk kender den over store dele af verden, og den er blevet et kæmpe hit på Youtube. Den er blevet et kæmpe hit, da de skiller så meget mellem kønnene i reklamen, og da drengene er nogle rigtigt drengerøve, og pigerne virker som nogle Sex and the city typer, altså de er alle sammen nogle stereotyper. Heineken laver også branding ved at markedsfører sig ved f.eks. fodbold kampe. De er officiel sponsor ved Champions League, det gør også at mænd forbinder Heineken med fodbold. Før og efter kampen kommer der en kort reklame spot med Heineken, hvor man kan se at de er officielle sponser til Champions League.

Man kan også vælge at lave branding igennem film eller tv serier. Man ser oftere og oftere at film, er over fyldte med verdens kendte brands. De placerer ofte et produkt eller brand tydelige steder i filmen. Det bliver kaldt for produkt placement. Produkt placement er, når man placer et produkt i en film, og så firmaet betaler filmselskabet for at de skal vise deres produkt. Produkt placement er typisk f.eks. hvis en telefon ringer så zoomer de ofte helt ind på telefonen, så man ikke er i tvivl om hvilket mærke det er. Mange film har nogle få mærker med i deres film. Men de bliver dog altid opdaget. Mange ligger også film på Youtube, hvor man kan se hvilke mærker der med f.eks. i James Bond, hvor det er meget tydligt at der var produkt placement med Sony ... Køb adgang for at læse mere

SRO: Branding belyst ved Heineken reklame | Dansk A og Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til SRO: Branding belyst ved Heineken reklame | Dansk A og Afsætning A.