SMUK-model for bilmarkedet

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 1
  • 191
  • PDF

SMUK-model for bilmarkedet

SMUK-model der går i dybden med en analyse af bilmarkedet (VW) ud fra SMUK-modellen.

Uddrag

Da min SMUK- model for de to segmenter blev ens for begge segmenterne (kunne ikke se nogen forskel), er der kun lavet én smuk model der dækker over begge segmenter:
Størrelse og vækst:
Segmenterne er interessante ift. Størrelse og vækst, da køberne er loyale. På den måde er der gode muligheder for fremtidig vækst.
Muligheder for bearbejdning:
Ikke konkret ved brug af et bestemt medie, da segmentet dækker bredt. Men det er heller ikke nødvendigt med særligt meget bearbejdning, da segmentet som sagt er loyalt.
Udgifter ved bearbejdning:
Udgifterne er på den ene side små, da segmentet er loyalt, og det derfor muligvis ikke er nødvendigt med en konstant reklameindsats. De loyale kunder kender jo VW, og ved hvad de stor for. Men i tilfælde af at det er nødvendigt med ny og intensiveret markedsføring er udgifterne store, da der skal markedsføres overfor en stor gruppe... Køb adgang for at læse mere

SMUK-model for bilmarkedet

[7]
Bedømmelser
  • 03-12-2013
    ..................................................................
  • 08-03-2011
    Havde forventet en mere dybdegående analyse af bilmarkedet.
  • 02-06-2015
    .....................................................
  • 23-06-2014
    fin+++++++++++++++++++++++++++++++++++