Rockwool | Virksomhedsanalyse

  • HHX 2. år
  • Erhvervscase
  • 12
  • 15
  • 4086
  • Word2007

Rockwool | Virksomhedsanalyse

Opgaven fokuserer op følgende problemer:
- Høje logistikomkostninger altså lageromkostninger, emballageomkostninger, og transportomkostninger gør at Rockwool får et dårligt resultat på bundlinjen.
- Rockwools produkter bliver i Danmark valgt på samme præmisser som de øvrige konkurrenters produkter bliver det. Som det er pt., går forbrugeren måske mest efter hvad der er billigst, eller efter byggemarkedets personales anbefaling.
-Rockwool bør anvende USA som et marked, da kun 4 % af forbrugerne bruger stenuld til isoleringen af huse. Det er en kæmpe mulighed for dem at vække dette latente marked.

Opgave er skrevet i 2011.

Lærers kommentar

Ganske, ganske fornuftigt!

Indhold

Karakteristik af Rockwool A/S
Problem 1
Problem 2
Problem 3
Aktionsplan
Løsning 1c
Løsning 2c
Løsning 3a
Bilag 1 - SWOT-analyse
Konklusion SWOT-analyse
Bilag 2 - Nøgletal og kommentarer
- Rentabilitet
- Kapitaltilpasning
- Indtjeningsevne
Bilag 3 – Problemkatalog
Bilag 4 – Kilder

Uddrag

Karakteristik af Rockwool A/S:

Rockwool er verdens førende leverandør af produkter lavet af stenuld, derudover er Rockwool imellem et af verdens førende producenter af isolering. Udover isolering producere Rockwool en del andre varer lavet af sten, f.eks. laver Rockwool akustiklofter og plader til facader på bygninger, hvilket alt sammen er brandsikret. Rockwool omsatte for 11,168 mio. kroner i 2009, og de beskæftiger mere end 7800 medarbejdere. Hovedsædet ligger i udkanten af København og firmet er noteret på NASDAQ OMX som er Den Nordiske Børs København. Rockwools primære marked er i hele Europa men man har også gode salgstal i Nordamerika og Asien. Rockwool A/S har to fabrikker i Danmark. De ligger i henholdsvis Vamdrup ved Kolding og Doense ved Hobro... Køb adgang for at læse mere

Rockwool | Virksomhedsanalyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.